Jak informuje Ministerstwo Infrastruktury - Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe rozpoczyna budowę dodatkowego peronu na stacji Warszawa Gdańska. Skorzystają z niego osoby podróżujące pociągami dalekobieżnymi. Obiekt pozwoli także na lepsze zarządzanie ruchem kolejowym w Warszawie na czas modernizacji linii średnicowej.
Dodatkowy peron nr 5 powstanie po północnej stronie stacji. Będzie miał minimum 200 metrów długości i 5 metrów szerokości oraz pozwoli na obsługę pociągów dalekobieżnych zmierzających m.in. w kierunku Krakowa i Katowic.
Ze strony ministerstwa dowiadujemy się, że peron będzie miał 0,76 m wysokości, dzięki czemu podróżni wygodnie wsiądą do pociągów. Obiekt zostanie wyposażony w ławki, wiaty i system informacji pasażerskiej. Energooszczędne oświetlenie LED zapewni bezpieczne poruszanie się po peronach także po zmroku.
Zaplanowano dwa dojścia do nowego peronu. Dostęp zapewnią schody oraz pochylnia od ul. Indrzejczyka w bliskim sąsiedztwie przejścia dla pieszych i wejścia do tunelu. Drugie dojście – również w postaci schodów i pochylni – będzie zapewnione od strony zachodniej kładki pieszej, która łączy perony z ul. Kłopot i ul. Felińskiego. Między nowym peronem a zachodnią kładką powstanie chodnik. W ramach zadania wybudowany zostanie drugi chodnik po południowej stronie stacji i połączy zachodnią kładkę z wejściem do tunelu prowadzącym do stacji metra przy budynku dworca.
Źródło: MI