Resort infrastruktury odpowiedział na postulaty Zrzeszenia Gmin Województwa Lubuskiego, dotyczące zmian programu rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej.
Wiceminister Jerzy Szmit informuje, że współpracuje ze Związkiem Powiatów Polskich i Związkiem Gmin Wiejskich RP i efektem tej współpracy są zmiany usprawniające procedurę naboru w 2017 r. Wprowadzone korekty polegają m.in. na tym, że zadanie remontowe może maksymalnie uzyskać 10 punktów (wcześniej 8); odwrócono punktację za klasę drogi – za najwyżej premiowane uznano najniższe klasy; zmieniona została premia za elementy bezpieczeństwa ruchu drogowego - wprowadzono katalog, którego ujęcie pozwoli uzyskać maksymalnie 2 punkty.
Ministerstwo podkreśla przy tym, że program jest przeznaczony do realizacji na terenie całego kraju. Wnioski o dofinansowanie powinny być weryfikowane pod kątem kryteriów jak najbardziej obiektywnych i odnoszących się do jednolitych czynników. Resort zdaje sobie sprawę z sytuacji samorządów. Ale jednocześnie wiceminister Jerzy Szmit podkreśla, że mimo systematycznej poprawy, stan techniczny polskich dróg nadal stanowi jedną z podstawowych barier ograniczających poziom bezpieczeństwa ruchu. Infrastruktura drogowa na terenie całego kraju powinna być możliwe ujednolicona pod względem parametrów technicznych, ale kształtowana elastycznie w zależności od funkcji, jaką lokalne pełni.
Źródło: materiał dla KWRiST