Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

MSW wyjaśnia: CEPiK 2.0 zgodnie z harmonogramem

MSW wyjaśnia: CEPiK 2.0 zgodnie z harmonogramem fotolia.pl

Resort spraw wewnętrznych odpowiada na stanowisko ZPP w sprawie pilnych zmian we wdrażaniu nowego modelu funkcjonowania Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców.

W stanowisku z 23 października br. Zarząd Związku Powiatów Polskich zaniepokojony stanem prac nad systemem CEPiK 2.0 apelował do Ministerstwa Spraw Wewnętrznych albo o przesunięcie terminu wejścia w życie nowych przepisów albo o uprzednie wprowadzenie rozwiązań przejściowych umożliwiających realizację usług administracyjnych. ZPP uznał bowiem, że administracja rządowa nie jest przygotowana do uruchomienia nowego systemu Centralnej Ewidencji Pojazdów w wyznaczonym terminie, co dla wydziałów komunikacji w poszczególnych powiatach oznaczać będzie paraliż.

Tydzień później resort udzielił odpowiedzi. W piśmie z 30 października br. wyjaśnił, że prace nad aktami wykonawczymi przebiegają zgodnie z harmonogramem i ich ogłoszenie przed uruchomieniem nowego systemu nie jest zagrożone. - Wszystkie projekty rozporządzeń pozostających w gestii MSW są już opublikowane w Biuletynie Informacji Publicznej. Należy przy tym zaznaczyć, że założenia ww. dokumentów są od dawna znane wszystkim interesariuszom (w tym również starostwom), a brak ich podpisanej wersji nie stanowi przeszkody w przygotowaniu rozwiązań informatycznych niezbędnych do terminowego uruchomienia projektu CEPiK 2.0. Dowodem na to jest stan zaawansowania prac integracyjnych wielu jednostek takich jak Policja czy Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej (w zakresie kart parkingowych) czy kilkunastu dostawców oprogramowania przygotowujących swoje systemy pod nowe wymogi – czytamy w stanowisku.

Resort przypomina też, że kwestia ustalenia dostawcy katalogu marek i typów pojazdów leży po stronie Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju. A to przygotowało już odpowiednie rozporządzenie. – Jego projekt jest obecnie na etapie konsultacji, a więc jest znany – wyjaśnia Roman Kusyk, dyrektor Departamentu Ewidencji Państwowych MSW.

Ponadto MSW podaje, że zgodnie z założeniami projektu dotychczasowe certyfikaty użytkowników będą nadal obowiązywały, podkreślając przy tym, że już wcześniej o tym informował.

Z odpowiedzi resortu wynika również, że Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych S.A. otrzymała dokumentację i informacje niezbędne do dostosowania produkowanych przez siebie systemów (SI Pojazd i SI Kierowca) do wymogów projektu CEPiK 2.0. Natomiast pozostałe podmioty w podobnej sytuacji (użytkownicy i producenci systemów współpracujących z SI CEPiK) są na zaawansowanym etapie prac przygotowawczych, co zdaniem resortu dowodzi, że jest możliwe dostosowanie innych systemów do uruchomienia CEPiK 2.0 w planowanym terminie. Resort administracji zapewnia też wsparcie Wytwórni. Odbywają się bowiem regularne spotkania robocze na szczeblu technicznym.

- Łączność starostw z CEPiK będzie odbywać się będzie za pomocą tych samych łączy co WAN, które wykorzystywane są obecnie. Również zmodyfikowany system CEPiK 2.0 – tak jak dotychczas – będzie działał na Zintegrowanej Infrastrukturze Rejestrów (na której również od 1 marca 2015 r. funkcjonuje system Rejestrów Państwowych) – wynika z odpowiedzi. Ponadto resort zapewnia, że nie zmieni się też dostawca aplikacji, na której przebiega obsługi obywateli. Przypomina przy tym, że starostwa kupują to rozwiązanie właśnie od Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych. Jak podaje, w tym kontekście połączenia pomiędzy starostwami a systemem centralnym już działają. Zapowiada jednocześnie testy integracyjne.

Niedz., 8 Lst. 2015 0 Komentarzy Dodane przez: Sylwia Cyrankiewicz-Gortyńska