Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Podanie o sponsoring - kilka cennych wskazówek

Podanie o sponsoring - kilka cennych wskazówek fotolia.pl

Jednym z głównych problemów ze znalezieniem sponsora przedsięwzięcia jest źle skonstruowane podanie o sponsoring. Jak zatem powinno wyglądać poprawne podanie? Poniżej przedstawiamy kilka cennych wskazówek:

  1. Nim rozpoczniesz pisanie prośby/podania o sponsoring, powinieneś określić kilka spraw:
    1. Ustalić ile środków finansowych będziesz potrzebował od danej organizacji/firmy (teksty typu: „co łaska” są nieprofesjonalne i wyglądają na żebranie a nie propozycję biznesową). 
    2. Jakie możliwości reklamy i/lub inne korzyści możesz zaoferować firmie w zamian za sponsoring. 
    3. Czy planujesz zyskać jednego „wielkiego” sponsora, czy też kilku mniejszych (kilka mniejszych sum kontra jedna konkretna) jest to ważne gdyż w przypadku jednej „większej” firmy może ona poprosić o wyłączność(musisz to wtedy dokładnie przemyśleć – kluczowa w tej sytuacji jest kwota jaką potrzebujesz).
  2. Co do zawartości prośby/podania:
    1. Opisz jasno i krótko swoją (organizację) oraz korzyści jakie przynosi.
    2. Podaj przykłady swoich działań i dotychczasowych osiągnięć (w przypadku nowego projektu, powinieneś wyjaśnić co on ma na celu, komu i w jaki sposób pomoże a także, dlaczego uważasz, iż Twoje przedsięwzięcie ma szansę na sukces.
    3. Określ precyzyjnie jakie prace i narzędzia będą Ci potrzebne do realizacji celu. 
    4. Wyjaśnij dokładnie na co zamierzasz wydać pieniądze (ułatwi to potencjalnemu sponsorowi decyzję oraz rozwieje obawy o to że przyznane pieniądze zostaną wyrzucone w błoto).
  3. Korzyści dla Sponsora:
    Jest to najistotniejszy czynnik, który ma wykazać potencjalnemu sponsorowi, że jego pomoc (wkład) przyniesie korzyści również dla niego/wizerunku jego firmy. Jeżeli dajmy na to ma to być sponsor jakiegoś koncertu, festiwalu itp. to możesz zaproponować mu np.:
    1. Udział przedstawicieli firmy we wszelkich nowościach (darmowe bilety).
    2. Możliwość fotografowania (pierwszeństwo do zdjęć z danej imprezy).
    3. Logo w widocznym miejscu (na koszulkach sportowców, artystów, logo na scenie, reklamę na trybunach itp.)
    4. Informację o sponsorze na stronie internetowej danego przedsięwzięcia. 
    5. Podziękowanie wygłoszone w trakcie uroczystości.
    6. Certyfikat/dyplom z podziękowaniem.
  4. Pamiętaj również o:
    1. Podpisaniu się i napisaniu jakie zajmujesz stanowisko.
    2. Prośbie o informację zwrotną (powinieneś podać swój adres, numer telefonu, adres e-mail).
    3. Spersonalizowaniu listu (zamiast pisać „Szanowni Państwo” napisać „Szanowny Panie XYZ” w przypadku gdy piszemy do konkretnego dyrektora, kierownika, szefa danej firmy).

Źródło: tipy.pl oraz abcpromotion.com

Pon., 30 Lp. 2012 2 Komentarze Dodane przez: Dawid Kulpa

Komentarze

Elzbieta
0 # Elzbieta 2025-01-29 17:37
MAM SKLEPIK SPOZYWCZO-MONOP OLOWY I BANKRUTUJE Z DNIA NA DZIEN CHCE GO ZAMKNAC LUB PRZEKFALIKOWAC NA COS INNEGO ALE JUZ NIE MAM FUNDUSZY MAM 66LAT I NIE UMIEM SOBIE ZTYM PORADZIC WZIELAM POZYCZKE NA RATOWANIE BIZNESU NIESTETY NIE POMOGLO BRAK JEST KLIJENTOW MARKETY Z PROMOCJAMI ZROBILY SWOJE ZE TAKIE MALE SKLEPIKI PLAJTUJA POMOCY Z PANSTWA NIESTETY NIE MA POMOC JEST TYLKO NA OTWARCIE BIZNESU WIEC MOE WYJDZIE Z JAIMS CHOJNYM SPONSOREM MAMKRYTYCZNA SYTUACJE A CHCIALAM SOBIE TYLKO DOROBIC UCZCIWIE DO EMERYTURY KTURA 5 LAT TEMU WYNOSILA 1200ZŁA DZISIAJ DOKLADAM CALA EMERYTURE DO SKLEPIKU ZEBY MIEC NA TOWAR INA OPLATY KTURE SA CORAZ WIEKSZE MOZE MI CHOCIAZ PORADZICIE JAK MOZNA WYJSC ZTAK KRYTYCZNEJ SYTUACJI POZDRAWIAM SERDECZNIE
| | |
Łukasz
0 # Łukasz 2025-01-30 15:51
W jakim mieście Pani ma ten sklepik?
| | |