Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Podanie o sponsoring - kilka cennych wskazówek

Podanie o sponsoring - kilka cennych wskazówek fotolia.pl

Jednym z głównych problemów ze znalezieniem sponsora przedsięwzięcia jest źle skonstruowane podanie o sponsoring. Jak zatem powinno wyglądać poprawne podanie? Poniżej przedstawiamy kilka cennych wskazówek:

  1. Nim rozpoczniesz pisanie prośby/podania o sponsoring, powinieneś określić kilka spraw:
    1. Ustalić ile środków finansowych będziesz potrzebował od danej organizacji/firmy (teksty typu: „co łaska” są nieprofesjonalne i wyglądają na żebranie a nie propozycję biznesową). 
    2. Jakie możliwości reklamy i/lub inne korzyści możesz zaoferować firmie w zamian za sponsoring. 
    3. Czy planujesz zyskać jednego „wielkiego” sponsora, czy też kilku mniejszych (kilka mniejszych sum kontra jedna konkretna) jest to ważne gdyż w przypadku jednej „większej” firmy może ona poprosić o wyłączność(musisz to wtedy dokładnie przemyśleć – kluczowa w tej sytuacji jest kwota jaką potrzebujesz).
  2. Co do zawartości prośby/podania:
    1. Opisz jasno i krótko swoją (organizację) oraz korzyści jakie przynosi.
    2. Podaj przykłady swoich działań i dotychczasowych osiągnięć (w przypadku nowego projektu, powinieneś wyjaśnić co on ma na celu, komu i w jaki sposób pomoże a także, dlaczego uważasz, iż Twoje przedsięwzięcie ma szansę na sukces.
    3. Określ precyzyjnie jakie prace i narzędzia będą Ci potrzebne do realizacji celu. 
    4. Wyjaśnij dokładnie na co zamierzasz wydać pieniądze (ułatwi to potencjalnemu sponsorowi decyzję oraz rozwieje obawy o to że przyznane pieniądze zostaną wyrzucone w błoto).
  3. Korzyści dla Sponsora:
    Jest to najistotniejszy czynnik, który ma wykazać potencjalnemu sponsorowi, że jego pomoc (wkład) przyniesie korzyści również dla niego/wizerunku jego firmy. Jeżeli dajmy na to ma to być sponsor jakiegoś koncertu, festiwalu itp. to możesz zaproponować mu np.:
    1. Udział przedstawicieli firmy we wszelkich nowościach (darmowe bilety).
    2. Możliwość fotografowania (pierwszeństwo do zdjęć z danej imprezy).
    3. Logo w widocznym miejscu (na koszulkach sportowców, artystów, logo na scenie, reklamę na trybunach itp.)
    4. Informację o sponsorze na stronie internetowej danego przedsięwzięcia. 
    5. Podziękowanie wygłoszone w trakcie uroczystości.
    6. Certyfikat/dyplom z podziękowaniem.
  4. Pamiętaj również o:
    1. Podpisaniu się i napisaniu jakie zajmujesz stanowisko.
    2. Prośbie o informację zwrotną (powinieneś podać swój adres, numer telefonu, adres e-mail).
    3. Spersonalizowaniu listu (zamiast pisać „Szanowni Państwo” napisać „Szanowny Panie XYZ” w przypadku gdy piszemy do konkretnego dyrektora, kierownika, szefa danej firmy).

Źródło: tipy.pl oraz abcpromotion.com

Pon., 30 Lp. 2012 0 Komentarzy Dodane przez: Dawid Kulpa