Wymogi techniczne i eksploatacyjne dla lotnisk dla samolotów i lotnisk dla śmigłowców określone są w załączniku nr 14 Konwencji o międzynarodowym lotnictwie cywilnym podpisanej w Chicago w dniu 7 grudnia 1944 roku. Ze względu na charakter prawny załącznika jego ustalenia nie mogą być bezpośrednio stosowane w polskim porządku prawnym i jako takie wymagają implementacji. Dokona tego (w części do tej pory nieuwzględnionej) rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej w sprawie wymagań technicznych i eksploatacyjnych dla lotnisk użytku publicznego podlegających obowiązkowi certyfikacji, którego projekt został właśnie skierowany do zaopiniowania przez Zespół ds. Infrastruktury, Rozwoju Lokalnego, Polityki Regionalnej oraz Środowiska.
Regulacje dotyczą przede wszystkim infrastruktury lotniskowej, tj. dróg startowych, dróg kołowania i płyt postojowych, wzrokowych pomocy nawigacyjnych i systemów zasilania oraz danych lotniczych podlegających publikacji w Zbiorze Informacji Lotniczych.
Rozporządzenie wprowadza okres przejściowy dla lotnisk posiadających certyfikat w dniu ogłoszenia rozporządzenia – do 1 stycznia 2018 roku. Jest to o tyle istotne, że część lotnisk w Polsce nie spełnia warunków – nawet tych obowiązujących obecnie. Tytułem przykładu wymogów dotyczących niwelety drogi startowej – obowiązujących od 1998 roku – dalej nie spełnia 7 lotnisk w Polsce.