Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Więcej pociągów na wakacje

Więcej pociągów na wakacje fotolia.pl

9 czerwca wchodzi w życie wakacyjna korekta rozkładu jazdy pociągów. Z Warszawy do Gdańska dojedziemy w rekordowym czasie 2h 25 min. Lepszy dostęp do kolei zapewni 13 nowych przystanków m.in. w Szczecinie i Kołobrzegu. Więcej połączeń pojawi się też na zmodernizowanej stacji Warszawa Zachodnia.

Zmiana rozkładu jazdy na okres 9 czerwca - 31 sierpnia umożliwi wprowadzenie pociągów wakacyjnych. Szybciej dojedziemy z Warszawy do Gdańska. 3 pociągi Express InterCity Premium pokonają tę trasę w rekordowym czasie 2 godz. 25 min.

Na stacji Olsztyn Główny udostępnione zostaną dodatkowe perony dla odjazdu pociągów regionalnych w kierunku m.in. Działdowa, Iławy, Korsz. Podróżni skorzystają ze wszystkich zmodernizowanych platform.

W Małopolsce od 9 czerwca na stacji Zakopane planowane jest oddanie do użytku zmodernizowanego peronu nr 3, a na koniec czerwca peronu jednokrawędziowego nr 4. Pasażerowie wygodniej wsiądą do pociągów także z przebudowanego kolejnego peronu (nr 2) na przystanku Spytkowice Kępki na linii Kraków Płaszów – Oświęcim. 

Na stacji w Legnicy podróżni skorzystają z przebudowanego peronu nr 4, z którego będzie można dojechać m.in. do Węglińca, Zgorzelca, Lubina, Głogowa i Zielonej Góry.

Na stacji Warszawa Zachodnia kończą się prace przy budowie trzech ostatnich peronów. Montowane są ławki, gabloty informacyjne i wyświetlacze. Platformy będą przykryte wysokim zadaszeniem, na którym montowane są ostatnie panele.

Od 9 czerwca podróżni skorzystają z peronów 1, 2 i 3. Tym samym na Warszawie Zachodniej pociągi będą zatrzymywać się przy wszystkich dziewięciu platformach, to o jedną więcej niż dotąd.

Z peronu nr 3 skorzystają podróżni wyruszający w podróż m.in. do Pruszkowa, Sochaczewa czy Grodziska Mazowieckiego. Natomiast z peronu nr 2 odjeżdżać będą pociągi w stronę centrum Warszawy kursujące przez przystanek Warszawa Śródmieście.

Wraz z korektą rozkładu jazdy udostępniony zostanie również peron nr 1, z którego korzystają pasażerowie Warszawskiej Kolei Dojazdowej. Oznacza to powrót pociągów tego przewoźnika na pełną trasę do przystanku Warszawa Śródmieście WKD. Do sierpnia składy będą kursować przez Warszawę Zachodnią po jednym torze. Taka organizacja ruchu pozwoli kontynuować roboty przy budowie docelowego dojścia – ze schodami oraz windą – na kładkę, które powstanie w bliskim sąsiedztwie linii WKD. W tym czasie przewoźnik zaplanował własne prace przy budowie nowego peronu na przystanku Reguły.

W marcu wykonawca połączył dwie części tunelu pod peronami 1-3 w całość, dzięki czemu obiekt połączył Wolę z Ochotą. Obecnie wywożony jest grunt przy pomocy ciężkiego sprzętu. W kolejnym etapie budowana będzie konstrukcja ostatniego segmentu przejścia podziemnego dla pieszych. Po zakończonym wybetonowaniu podłoża prace przeniosą się jeszcze głębiej – do ostatniego segmentu tunelu tramwajowego. W nim również wykonawca rozpocznie od wydobywania gruntu, a następnie przystąpi do budowy konstrukcji tunelu.

Termin zakończenia prac prowadzonych w kolejowej części przejścia podziemnego, przewidziano w grudniu 2024 r.

Lepszy dostęp do kolei zapewni pasażerom 13 nowych przystanków. W woj. zachodniopomorskim wsiądziemy do pociągów z nowych przystanków: Szczecin Trzebusz, Szczecin Żydowce, Kołobrzeg Ogrody, Kołobrzeg Amfiteatr i Szczecinek Bugno. W woj. świętokrzyskim dojedziemy m.in. do Kielc i Buska-Zdroju z nowych przystanków Nida i Stawiany Pińczowskie. W woj. dolnośląskim wsiądziemy do pociągów z nowego przystanku Strzelce Świdnickie na linii kolejowej z Wrocławia do Sobótki. Będzie obsługiwany na żądanie.

W woj. lubelskim od 28 czerwca na linii między Łukowem a Lublinem pociągi zatrzymają się na trzech nowych przystankach: w Aleksandrowie, Ustrzeszu i Jaskach oraz dwóch zmodernizowanych – w Milanowie i Bezwoli.

Na Dolnym Śląsku pociągi pojadą po nowym torze w tunelu k. Trzcińska na trasie Wrocław – Jelenia Góra. Dzięki wykonanym pracom i budowie nowego toru usprawnią się podróże koleją na tej linii – dwa pociągi przejadą jednocześnie w tunelu, co wcześniej było niemożliwe.

Na Podkarpaciu na przygranicznym odcinku Stróże – Krościenko zakończone zostały prace na obiektach inżynieryjnych. Dzięki temu od 9 czerwca przywrócony zostanie regularny ruch pociągów w relacji Sanok – Uherce – Ustrzyki Dolne.

Źródło: MI

Czw., 6 Czrw. 2024 0 Komentarzy Dodane przez: Małgorzata Orłowska