Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Projektowanie przebudowy Zakopianki z Nowego Targu do Szaflar

Projektowanie przebudowy Zakopianki z Nowego Targu do Szaflar fot.pixabay

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała umowę na przygotowanie koncepcji poprawy przepustowości prawie 7 km Zakopianki między Nowym Targiem a Szaflarami. Projekt przygotuje IVIA za 3,75 mln zł. Zadaniem wykonawcy będzie też uzyskanie decyzji środowiskowej. Czas na przygotowanie projektu będzie wynosił maksymalnie 32 miesiące.

Droga z Nowego Targu do Szaflar to główna trasa do Zakopanego. Stale rośnie na niej liczba pojazdów. Ruch między 2015 a 2021 rokiem zwiększył się o 45 proc., do ponad 22 tysięcy pojazdów na dobę. W jeszcze większym stopniu wzrósł ruch samochodów ciężarowych, bo o 73 proc., do 2,3 tysiąca pojazdów na dobę. Dodatkowe utrudnienia i korki tworzą się w sezonie turystycznym. 

W 2024 roku planowane jest oddanie do ruchu DK47 z Rdzawki do Nowego Targu. Po zakończeniu tej inwestycji cały odcinek między Krakowem a Nowym Targiem będzie drogą dwujezdniową, z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku. Dlatego też konieczne jest rozpoczęcie prac pozwalających na zwiększenie przepustowości DK47 między Nowym Targiem a Zakopanem.

Poprawa przepustowości drogi będzie przygotowywana w jej obecnym śladzie. Tam, gdzie będzie to możliwe, zostaną dobudowane dodatkowe pasy ruchu. Planowana jest rozbudowa skrzyżowań, przebudowa zjazdów i wybudowanie ok. 1200 metrów chodnika. Opracowanie dokładnego zakresu przebudowy będzie zadaniem wyłonionego w przetargu wykonawcy. 

Źródło: GDDKiA

Czw., 30 Lst. 2023 0 Komentarzy Dodane przez: Tomasz Smaś