Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Gniezno ma już obwodnicę

Gniezno ma już obwodnicę fotolia.pl

4 maja oddano do użytku, dwa miesiące przed planowanym terminem, długo wyczekiwaną przez mieszkańców Gniezna obwodnicę. Nowa droga ekspresowa pozwoli im odetchnąć od natłoku pojazdów oraz znacząco poprawi jakość i bezpieczeństwo komunikacji w mieście oraz w regionie. Gratuluję i dziękuję wszystkim, dzięki którym było możliwe sprawne przeprowadzenie inwestycji – powiedział wiceminister infrastruktury i budownictwa Jerzy Szmit.

Udostępniony 4 maja 2017 r. kierowcom 18,5 kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S5 od węzła Mieleszyn do węzła Gniezno Południe pozwoli na całkowite wyprowadzenie ruchu tranzytowego z Gniezna. W 2012 roku do ruchu został oddany 35 kilometrowy odcinek S5 łączący autostradę A2 z Gnieznem.

W drugiej połowie 2019 r. planowane jest ukończenie dalszych odcinków S5, aż do połączenia z autostradą A1 w okolicach Grudziądza. Dzięki temu powstanie szybkie i bezpieczne połączenie autostrady A1 z autostradą A2, a za jej pośrednictwem z S11 oraz S5 w kierunku Wrocławia.

Dwujezdniowa ekspresowa droga uwolni Gniezno od ruchu ciężkiego, a kierowcom podróżującym tranzytem umożliwi szybką i bezpieczną podróż. Nowa trasa ekspresowa jest doskonale skomunikowana z innymi drogami poprzez węzły Mieleszyn, Gniezno Północ i Kłecko. Komunikację lokalną zapewniają nowe drogi dojazdowe, a bezpieczeństwo ruchu bezkolizyjne rozwiązania komunikacyjne. W ramach inwestycji powstało 19 obiektów inżynierskich: 4 mosty w ciągu drogi S5, 5 wiaduktów w ciągu S5, 9 wiaduktów nad S5, 1 przejście dla zwierząt. Wybudowane zostały dwa miejsca obsługi podróżnych, powstały urządzenia związane z ochroną środowiska, a także urządzenia zapewniające bezpieczeństwo ruchu drogowego, oświetlenie i sprawne odwodnienie jezdni. Przeprowadzono badania archeologiczne na 15 stanowiskach archeologicznych o łącznej powierzchni ok. 9 ha. Badania objęły obszar o szczególnym znaczeniu dla dziedzictwa narodowego i stanowiły uzupełnienie wiedzy o przeszłości Polski.

Wartość robót budowlanych to ponad 500 mln zł z czego 85% to dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej (z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020).

Źródło: mib.gov.pl

Czw., 4 Mj. 2017 0 Komentarzy Dodane przez: Tadeusz Narkun