Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

PKP dzielą inwestycje, ratując ich finansowanie

PKP dzielą inwestycje, ratując ich finansowanie fotolia.pl

Część inwestycji przeprowadzanych przez PKP PLK nie zostanie zakończona oraz rozliczona w ramach budżetu 2007-2013. Spółka ratuje się dzieleniem projektów na fazy i przenosi część z nich na późniejszy okres rozliczeniowy, by ratować finansowanie.
 
Fazowanie dopuszczalne
 
Dzielenie dużych projektów na etapy zostało przewidziane przez Komisję Europejską już wcześniej. – Polskie Linie Kolejowe w całości wykorzystają dostępną alokację. Komisja Europejska, w ramach wytycznych do zamykania perspektywy 2007-2013 przewidziała formalną możliwość dzielenia dużych projektów na dwie fazy, tak aby ułatwić rozliczenie projektów niezakończonych w okresie kwalifikowalności i umożliwić ich płynną kontynuację, również w rozumieniu finansowym, w ramach perspektywy 2014-2020. Jednym z warunków jest, aby pierwszy etap projektu został ukończony i był gotowy do użytkowania przed upływem terminu na złożenie dokumentów zamknięcia, czyli 31 marca 2017 – podaje rzecznik prasowy PKP PLK portalowi rynekinfrastruktury.pl.
 
Polskie Linie Kolejowe zapewniają, że nie ma możliwości cofnięcia dotacji. – W uzgodnieniu z inicjatywą JASPERS/CUPT/MIR przygotowaliśmy propozycję podziału projektu na fazy. W żadnym wypadku nie należy utożsamiać fazowania projektu z utratą pieniędzy z UE, wręcz przeciwnie proces ten zapewnia płynne przejście z finansowania w ramach perspektywy 2007-2013 na finansowanie w ramach 2014-2020. Kierunkowe uzgodnienia w tym zakresie na poziomie KE już istnieją – informuje biuro prasowe PKP PLK.
 
Jakie inwestycje objęte unijną pomocą z perspektywy 2007-2013 mogą przeciągnąć się na 2016 rok? Należą do nich modernizacje: linii nr 226, prowadzącej do portu w Gdańsku; linii E 65/C-E 65 na odcinku Warszawa-Gdynia w zakresie tzw. warstwy nadrzędnej oraz zasilania układu trakcyjnego; linii E 59 na odcinku Wrocław-Poznań, etap III, odcinek Czempiń-Poznań; linii nr 8, odcinek Warszawa Okęcie-Radom (LOT A, B, F); linii E 75 Rail Baltica Warszawa-Białystok granica z Litwą, etap I, odcinek Warszawa Rembertów-Zielonka-Tłuszcz (Sadowne); linii E 30/ C-E 30, odcinek Kraków – Rzeszów, etap III.
 
Źródło: rynekifrastruktury.pl
Czw., 13 Sp. 2015 0 Komentarzy Dodane przez: Jarosław Komża