Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Globalna platforma e-learningowa w Polsce wesprze edukację włączającą i zdrowie psychiczne wszystkich uczniów

Globalna platforma e-learningowa w Polsce wesprze edukację włączającą i zdrowie psychiczne wszystkich uczniów fotolia.pl

Polska jako pierwszy kraj na świecie uruchomiła narzędzie e-learningowe Microsoft i UNICEF z myślą o nauczycielach pracujących z dziećmi-uchodźcami.

Learning Passport, platforma e-learningowa firmy Microsoft i UNICEF powstała, aby wesprzeć edukację włączającą uchodźców do polskiego systemu edukacji. W Polsce uruchomiono wersję tego narzędzia uwzględniającą kursy z umiejętności radzenia sobie ze stresem, komunikacji międzykulturowej oraz pracy z dziećmi z Ukrainy dotkniętymi traumą wojenną.

Po raz pierwszy platforma została uruchomiona w 2018 r. i teraz jest obecna w 32 krajach świata. Umożliwia ona dzieciom i młodzieży, w tym ze społeczności przesiedlonych lub dotkniętych kryzysem, dostęp do wysokiej jakości edukacji włączającej i rozwijanie umiejętności potrzebnych do budowania lepszej przyszłości.

Learning Passport będzie wdrażany w Polsce przez Biuro UNICEF ds. Reagowania na Potrzeby Uchodźców w Polsce we współpracy z Ministerstwem Edukacji i Nauki oraz Fundacją SOK. Kursy dostępne na platformie Learning Passport zostały stworzone przez ekspertów w dziedzinie Digital Learning Design z UNICEF oraz trenerów współpracujących z Fundacją SOK. Nowoczesne metody nauczania, interaktywne ćwiczenia i wysokiej jakości materiały wideo sprawiają, że kursy umieszczone na platformie wyróżniają się jakością i przystępnością. Dostęp do platformy i wszystkich kursów jest bezpłatny. Kursy dostępne są w języku polskim, ukraińskim i angielskim.

- W co trzeciej klasie w Polsce uczy się co najmniej jeden uchodźca z Ukrainy. Dlatego wielu nauczycieli musi doskonalić swoje umiejętności
w zakresie komunikacji międzykulturowej i wspierania edukacji włączającej, a także diagnozowania i reagowania na trudne emocje oraz rozpoznawania sytuacji, zagrażających bezpieczeństwu emocjonalnemu uczniów lub wymagających specjalistycznej interwencji
- mówi Francesco Calcagno, Dyrektor ds. Edukacji w Biurze UNICEF ds. Reagowania na Potrzeby Uchodźców w Polsce. - Platforma Learning Passport oferuje szereg kursów, które odpowiadają na te potrzeby nauczycieli.

Kursy dostępne na platformie wspierają nie tylko budowanie kompetencji pedagogów w zakresie wsparcia psychospołecznego i pracy
z klasą wielokulturową, ale także ich rozwój zawodowy. Ukończenie kursu wiąże się z otrzymaniem certyfikatu zatwierdzonego przez polskie Ministerstwo Edukacji i Nauki.

Nauczyciele mogą korzystać również ze wszystkich kursów na platformie we własnym tempie, a także zapisać się na jednodniowe warsztaty, by ćwiczyć i wymieniać się doświadczeniami z innymi nauczycielami. Dostępne jest również 3-tygodniowe szkolenie „Spokojna Głowa” prowadzone przez doświadczonych trenerów i trenerki. Oferta Learning Passport będzie regularnie rozwijana i dostosowywana do aktualnych potrzeb nauczycieli, nauczycielek oraz dzieci i młodzieży.

W 2023 roku dzięki platformie Learning Passport UNICEF zamierza przeszkolić 8900 nauczycieli i edukatorów, którzy dotrą do 200 000 dzieci w Polsce. Około 180 000 dzieci, które uciekły przed wojną w Ukrainie uczęszcza obecnie do polskich szkół i przedszkoli. W ponad 85 000 klas jest co najmniej jeden uczeń-uchodźca.

Źródło: ip

Czw., 29 Czrw. 2023 0 Komentarzy Dodane przez: Joanna Gryboś-Chechelska