Rozpoczęła się III edycja ogólnopolskiego badania pt. „LEXOMETR Oświatowy 2024 – wyzwania dla kierowniczej kadry oświaty w roku szkolnym 2024/2025”. Jego celem jest diagnoza aktualnej sytuacji liderów oświaty (dyrektorów szkół i przedszkoli oraz kierowników wydziałów oświaty w JST) w kontekście dynamicznych zmian społeczno-politycznych, prawnych i technologicznych.
Ankieta jest anonimowa, a duża liczba odpowiedzi pozwoli zyskać pełniejszy obraz sytuacji. Każdy uczestnik, w ramach podziękowania, otrzyma e-book. Dzięki przesłanym odpowiedziom zostanie przygotowany ekspercki raport, którego wyniki będą opublikowane na początku 2025 r.
Obszary badania „LEXOMETR Oświatowy 2024” to:
- Planowane zmiany w finansowaniu oświaty.
- Kondycja psychofizyczna dzieci i młodzieży w szkole/przedszkolu.
- Wprowadzenie Standardów Ochrony Małoletnich przed krzywdzeniem.
- Zapewnienie ochrony sygnalistów.
- Sytuacje nadzwyczajne (np. powódź, pożary).
- Cyfrowa transformacja w edukacji oraz administracji samorządowej.
- Realizacja obowiązku szkolnego/i wychowania przedszkolnego dzieci z Ukrainy.
Organizatorem badania jest Wolters Kluwer Polska – dostawca systemu informacji prawnej LEX oraz rozwiązań dla samorządów i oświaty.
Link do ankiety LEXOMETR dostępny jest TUTAJ
Dziennik Warto Wiedzieć objął patronatem medialnym to wydarzenie.