Do Sejmu wniesiono poselski projekt ustawy o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (druk nr 1403).
Dotyczy on przedłużenia okresu nauki - w związku z pandemią - w szkołach specjalnych przysposabiających do pracy uczniów, którzy ukończyli 24. rok życia w roku szkolnym 2020/2021.
Jak wskazali projektodawcy dodatkowy rok zapewni możliwość realizacji podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkół specjalnych przysposabiających do pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz dla uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi.
Powyższa propozycja została uzasadniona faktem, że okres pandemii spowodował liczne deficyty uczniów szkół specjalnych przysposabiających do pracy, m.in. w zakresie rozwijania zaradności, wspomagania autonomii i niezależności życiowej. Zdaniem projektodawców poważnie ucierpiały też wypracowane wcześniej kompetencje społeczne, które wymagają systematycznego kształtowania oraz rozwój poznawczy i emocjonalny uczniów.
Projekt został skierowany do I czytania do Komisji Edukacji, Nauki i Młodzieży.
Z treścią projektu można zapoznać się tutaj.