Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Szkoła z klasą 2.0

Szkoła z klasą 2.0 fotolia.pl

23 listopada w siedzibie Ośrodka Rozwoju Edukacji w Warszawie odbyła się konferencja „Szkoła z klasą 2.0 - jak to zrobić?". Została zorganizowana przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą. Program prowadzony jest przy wsparciu Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności i Fundacji Agora. Konferencja miała na celu pokazanie, jak wykorzystywać w nowoczesnej edukacji technologie informacyjno-komunikacyjne (TIC). Wzięło w niej udział 130 dyrektorów i szkolnych koordynatorów programu z całej Polski. Ministerstwo Edukacji Narodowej reprezentował Mirosław Sielatycki, podsekretarz stanu w MEN.

Mirosław Sielatycki zaznaczył, że Szkoła z klasą 2.0 to jeden z kluczowych programów, którym MEN uważnie się przygląda. Podkreślił także, że istotne jest rozpoczęcie publicznej dyskusji nad cyfrową szkołą. W Polsce jest obecnie 10 mln osób wykluczonych cyfrowo, a, jak stwierdził, możliwość oraz umiejętność kompetentnego i rozsądnego wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnych jest jednym z warunków spójności społecznej w kraju. Dlatego MEN liczy na efekty pracy szkół w programie i wierzy, że ten projekt będzie się wciąż rozwijał i zmieniał na lepsze.

Piotr Pacewicz, zastępca redaktora naczelnego Gazety Wyborczej przedstawił powody, dla których szkoła powinna nauczyć się wykorzystywać TIK:

  • otaczający nas świat stał się de facto e-światem, zwłaszcza dla ludzi młodych - zlekceważenie tego to skazanie się przez szkołę na anachroniczność;
  • uczniowie lubią nowe technologie i lubią uczyć się, wykorzystując TIK;
  • cyfrowa edukacja jest dla uczniów ciekawsza - jest bardziej różnorodna i zmusza ich do aktywności;
  • TIK może zmienić kulturę szkoły, wewnętrzną i zewnętrzną komunikację oraz relacje między nauczycielami i uczniami. Nauczyciel przestaje być mędrcem, który wiedzę jedynie przekazuje, a staje się tym, który pomaga, uczy praktycznego wykorzystania wiedzy, dyskusji i samodzielnego myślenia i wnioskowania.

Jedną z części konferencji były warsztaty dla dyrektorów i koordynatorów, którzy dzielili się swoimi doświadczeniami. Poruszane kwestie to m.in. trudności w zdobyciu funduszy na sprzęt, logistyka zakładania WiFi w szkole, motywowanie nauczycieli do pracy z TIK, zachęcanie ich do szkoleń, konieczność stworzenia grafiku efektywnego wykorzystania sprzętu.

Źródło: men.gov.pl

Niedz., 27 Lst. 2011 0 Komentarzy Dodane przez: Tadeusz Narkun