Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

e-Doręczenia w JST – jak wdrożyć?

e-Doręczenia w JST – jak wdrożyć? fotolia.pl

10 grudnia br. wchodzi w życie obowiązek stosowania Krajowego Systemu Doręczeń Elektronicznych m.in. dla jednostek samorządu terytorialnego i ich związków oraz związków metropolitarnych i samorządowych zakładów budżetowych – w zakresie publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego (art. 155 ust. 6 ustawy z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych).

Minister Cyfryzacji 29 maja 2023 r. wydał komunikat w sprawie określenia terminu wdrożenia rozwiązań technicznych niezbędnych do doręczania korespondencji z wykorzystaniem publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego lub publicznej usługi hybrydowej oraz udostępnienia w systemie teleinformatycznym punktu dostępu do usług rejestrowanego doręczenia elektronicznego w ruchu transgranicznym.

W celu dostarczenia niezbędnych informacji do wdrożenia obowiązku w życie Obserwatorium.biz pod patronatem m.in. Ministerstwa Cyfryzacji oraz Ministerstwa Rozwoju i Technologii opracowało raport „e-Doręczenia bezpieczne rozwiązanie dla transformacji korespondencji papierowej”, zawierający informacje o tworzącym się rynku, który przedstawia usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego. Usługi te zostały przedstawione w sposób przekrojowy, z uwzględnieniem aspektu prawnego, technicznego, ekonomicznego, rynkowego w tym również z perspektywy użytkownika.

e-Doręczenia to nowoczesna metoda realizacji szybkiej, bezpiecznej i pewnej wymiany korespondencji pomiędzy podmiotami publicznymi, przedsiębiorstwami i obywatelami na terenie całej Unii Europejskiej. Stanowi ona ewolucję względem sposobów komunikacji stosowanych dotychczas, takich jak papierowy list polecony czy pismo ogólne ePUAP. e-Doręczenia to rozwiązanie bezpieczne, dostarczające niepodważalnych dowodów nadania i odbioru oraz jednoznacznie potwierdzające tożsamość komunikujących się stron.

W raporcie omówiono między innymi regulacje prawne, najważniejsze pojęcia, korzyści dla rynku i kwestie bezpieczeństwa oraz wyjaśniono, jak wdrożyć e-Doręczenia w firmie i instytucji.

Pełna wersja raportu „e-Doręczenia bezpieczne rozwiązanie dla transformacji korespondencji papierowej” w załączeniu.

Źródło: gov.pl

Załączniki:
Pobierz ten plik (Raport-eDoreczenia2023.pdf)Raport-eDoreczenia2023.pdf5091 kB
Sob., 14 Prn. 2023 0 Komentarzy Dodane przez: Alicja Cisowska