Centralny Ośrodek Informatyki (COI) zaprasza na kolejny webinar poświęcony usłudze ePłatności w mObywatelu. Spotkanie, zatytułowane „ePłatności w mObywatelu: Nowe możliwości i wyzwania na 2025 rok”, odbędzie się 25 lutego i będzie drugim z serii wydarzeń mających na celu przybliżenie urzędom warunków oraz korzyści wynikających z dołączenia do pilotażu tej nowoczesnej usługi.
Szczegółowe informacje dotyczące rejestracji oraz programu wydarzenia będą dostępne w mediach społecznościowych COI, jak również na stronie internetowej ePłatności w zakładce aktualności: www.gov.pl/web/eplatnosci/aktualnosci.
Duże zainteresowanie pierwszym webinarem
Pierwszy webinar z tej serii, który odbył się 28 stycznia 2025 roku, spotkał się z dużym zainteresowaniem. W wydarzeniu wzięło udział około 200 uczestników, w tym 75 przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego, 8 integratorów oraz reprezentanci Ministerstwa Cyfryzacji, Unii Metropolii Polskich im. Pawła Adamowicza, Forum Miasteczek Polskich i Związku Województw Rzeczpospolitej Polskiej.
Podczas spotkania uczestnicy mogli zapoznać się z nowymi funkcjonalnościami platformy ePłatności oraz korzyściami, jakie niesie jej wdrożenie. System umożliwia m.in. uproszczenie procesów płatniczych w urzędach i poprawę jakości obsługi mieszkańców. W trakcie wydarzenia omówiono także plany rozwojowe na 2025 rok, a uczestnicy mieli możliwość zadawania pytań, co sprzyjało interakcji i wymianie doświadczeń.
Eksperci o znaczeniu ePłatności
Webinar poprowadziła Karolina Matysiak, Dyrektorka ds. Rozwoju Usług Płatniczych w COI, wraz z zespołem ePłatności oraz Zespołem Wsparcia Wdrożeń. Jak podkreśliła Matysiak, celem projektu jest wsparcie realizacji opłat na rzecz administracji lokalnej oraz centralnej, przy jednoczesnym zapewnieniu bezpłatnego dostępu do usługi dla urzędów oraz braku prowizji za transakcje dla mieszkańców.
ePłatności są bardzo istotnym obszarem w zakresie cyfryzacji procesów administracyjnych, dlatego rozwiązania, które udostępniamy to krok milowy dla Polski. Już teraz zmieniają nawyki obywateli w ramach uregulowania zobowiązań wobec urzędów. Dzięki naszej platformie tworzymy łatwiejsze i bardziej dostępne usługi publiczne– podkreśliła Matysiak.
Doświadczenia samorządów
W wydarzeniu wzięli również udział ambasadorowie ePłatności – przedstawiciele urzędów, które już uczestniczą w pilotażu systemu. Podzielili się oni swoimi doświadczeniami z wdrażania nowej usługi:
Urząd w Złotoryi: Mieszkańcy doceniają wygodę oraz brak konieczności korzystania z zewnętrznych systemów płatności. Wielu z nich dowiedziało się o zaległych podatkach dopiero dzięki powiadomieniom na telefonie. To pokazuje, że nowa usługa nie tylko usprawnia płatności, ale także poprawia informowanie mieszkańców o ich zobowiązaniach.
Urząd w Poznaniu: Wsparcie z Państwa strony zawsze na bardzo wysokim poziomie. Przygotowane przez Państwo materiały promocyjne na nasze życzenie zostały udostępnione w punktach obsługi klienta. Cieszymy się, że mogliśmy uzgadniać ich treść w miłej atmosferze, a nasze oczekiwania zostały spełnione.
ePłatności – przyszłość cyfrowych usług publicznych
Dla Centralnego Ośrodka Informatyki organizowane webinary stanowią kluczowy element promocji i rozwoju ePłatności oraz ich integracji z usługami publicznymi. Celem wdrażanej usługi jest poprawa jakości życia obywateli oraz zwiększenie efektywności administracji.
Drugi webinar z cyklu, zaplanowany na 25 lutego, to kolejna okazja do zdobycia wiedzy na temat tej innowacyjnej platformy oraz dołączenia do pilotażu. Organizatorzy zachęcają wszystkich zainteresowanych do rejestracji i aktywnego udziału w wydarzeniu.