Mieszkańcy Rzeszowa, którzy nie mogą samodzielnie dotrzeć do Urzędu Miasta, mogą skorzystać z usługi „Mobilny Urzędnik”.
Miasto poszerzyło katalog spraw, które rzeszowianie mogą załatwić, bez wychodzenia z domu, zapraszając do siebie pracownika Urzędu Miasta Rzeszowa. Z usługi można skorzystać bezpłatnie.
Pomoc skierowana jest do mieszkańców Rzeszowa o szczególnych potrzebach, głównie seniorów oraz osób, które z powodu niepełnosprawności mają ograniczenia w poruszaniu się i nie mogą samodzielnie dotrzeć do urzędu.
Usługa polega na obsłudze spraw urzędowych na terenie Rzeszowa w miejscu zamieszkania potrzebującej osoby. Pracownik Urzędu Miasta Rzeszowa przyjmie pismo do urzędu, dostarczy potrzebne druki urzędowe, pomoże w ich wypełnieniu, przyjmie niezbędne dokumenty, a następnie zarejestruje je w urzędzie. Jeżeli sprawa tego wymaga, dostarczy także np. wydaną decyzję w prowadzonej sprawie.
Mobilny Urzędnik pomaga załatwić sprawy w ramach poszczególnych wydziałów:
- Wydział Organizacyjno-Administracyjny - Mobilne biuro podawcze – przyjęcie pisma ogólnego do urzędu.
- Wydział Spraw Obywatelskich – Złożenie wniosku o wydanie dowodu osobistego, w tym: zgłoszenie utraty dowodu osobistego, zniszczenia lub nieuprawnionego wykorzystania danych osobowych. Wydanie dowodu osobistego wraz z ustaleniem kodów PIN zabezpieczających certyfikaty zamieszczone w warstwie elektronicznej dowodu osobistego. Przyjęcie formularza zameldowania na pobyt stały lub czasowy oraz wydawanie zaświadczeń o zameldowaniu na pobyt stały lub czasowy.
- Wydział Polityki Społecznej – Złożenie wniosku i wydanie Ogólnopolskiej Karty Seniora. Złożenie wniosku i wydanie Karty Dużej Rodziny. Złożenie wniosku i wydanie karty Rodzina Wielodzietna 3+; Rodzina zastępcza.
- Wydział Klimatu i Środowiska - Zgłoszenie zamiaru usunięcia drzewa z nieruchomości będących własnością osób fizycznych. Złożenie deklaracji dot. źródeł ciepła lub źródłach spalania do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków”. Pomoc merytoryczna w zakresie przygotowania i rozliczania wniosków o dofinasowanie w ramach programu „Czyste powietrze”.
- Biuro Ewidencji Działalności Gospodarczej i Zezwoleń – Pomoc związana z obsługą przedsiębiorców w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Pomoc w zakresie czynności związanych z Centrum Obsługi Przedsiębiorcy oraz możliwych źródeł dofinansowania dla przedsiębiorców.
- Wydział Finansowy – Złożenie wniosku o udzielanie ulgi podatkowej w podatkach i opłatach. Urząd Stanu Cywilnego. Złożenie wniosku o zmianę imienia i nazwiska.
- Wydział Gospodarki Komunalnej – Złożenie deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Potrzebę załatwienia powyższych spraw można zgłosić na dwa sposoby:
- telefonicznie dzwoniąc na Infolinię Urzędu Miasta Rzeszowa, (zgłoszenia może dokonać dowolna osoba np. członek rodziny lub opiekun) od poniedziałku do piątku, w godzinach od 7.30 do15.30;
- za pośrednictwem poczty elektronicznej – wysyłając zgłoszenie na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
W zgłoszeniu należy krótko wyjaśnić czego dotyczy sprawa, podać imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz numer telefonu do kontaktu.
Usługa w ramach „Mobilnego Urzędnika” realizowana jest w środy i czwartki w godzinach od 9.00 do 14.00. Wizyty urzędników są umawiane na najbliższy dzień, w którym dostępny jest wolny termin. W celu zapewnienia bezpieczeństwa, w przeddzień umówionej wizyty, mieszkaniec otrzymuje telefoniczne potwierdzenie z Urzędu Miasta Rzeszowa, z podaniem imienia i nazwiska pracownika, który będzie realizował usługę, a Mobilny Urzędnik przed rozpoczęciem obsługi wylegitymuje się.
Źródło: Urząd Miasta Rzeszowa