„Czy wiedzą Państwo, że dla prawie połowy Polaków powyżej 15 roku życia podstawowym środkiem codziennego transportu jest samochód? A większość z wykonywanych podróży odbywa się na krótkim dystansie i nie trwa dłużej niż 15 minut. Tak jest również w Waszym mieście. Warto zmienić niekorzystne dla zdrowia przyzwyczajenia, dołączając jednocześnie do elitarnego grona miast europejskich i pokazując, że poprawa jakości życia mieszkańców jest dla władz miasta sprawą priorytetową.
Zanieczyszczenie powietrza, stres, wysoki poziom hałasu – to problemy, z którymi borykają się miasta
w każdym regionie Polski. Kampania Tydzień Zrównoważonego Transportu oraz Europejski Dzień bez Samochodu jest zdecydowaną odpowiedzią na negatywne skutki ciągle wzrastającego ruchu samochodowego w miastach.
Przywiązanie Polaków do samochodu nie przeszkadza im w dostrzeganiu korzyści wynikających z rezygnacji z niego na krótkich dystansach. Wśród nich jako najważniejsze wymieniają zdrowie i finanse.
Kierowcy podkreślają również potrzebę edukacji społeczeństwa w zakresie zalet zrównoważonego transportu. To doskonała okazja dla władz miasta do prezentacji zaangażowania w codzienne życie obywateli oraz sprawności w rozwiązywaniu społecznie ważnych problemów.
Kampania to dla Waszego miasta nie tylko możliwość testowania i wprowadzania innowacyjnych rozwiązań poprawiających komunikację publiczną, pieszą i rowerową ale przede wszystkim idealne narzędzie jego promocji jako miejsca przyjaznego środowisku naturalnemu i zwiększenia atrakcyjności dla nowych mieszkańców i potencjalnych inwestorów.
Zgłoś swoje miasto. Zdrowie i komfort jego mieszkańców zależy teraz również od Ciebie.
Tydzień Zrównoważonego Transportu organizowany jest w dniach 16-22 września. Kampania koordynowana jest przez Ministerstwo Środowiska, pod patronatem Komisji Europejskiej.
Udział w kampanii zgłasza urząd miasta poprzez wypełnienie karty europejskiej www.mos.gov.pl/bezsamochodu”
Na stronach internetowych www.zpp.pl oraz www.jst.org.pl zamieściliśmy oficjalne zaproszenie Ministerstwa Środowiska do udziału w kampanii, oficjalne logo kampanii, motyw graficzny użyty
w zaproszeniu oraz pojedyncze zdjęcia z zeszłorocznej edycji.
Zachęcamy do udziału w tej kampanii.
Źródło: Ministerstwo Środowiska