Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Jak smakuje szpitalne jedzenie?

Jak smakuje szpitalne jedzenie? fotolia.pl

Narodowy Fundusz Zdrowia postanowił przeprowadzić ankiety satysfakcji wśród pacjentów szpitali. Od 26 października br. ankieterzy zadzwonią do pacjentów, którzy ostatnio przebywali w szpitalu. Pacjenci usłyszą dziewięć pytań.

Pytania będą dotyczyć dziewięciu obszarów związanych z pobytem w szpitalu. Fundusz zapyta pacjentów:

  1. Czy zespół medyczny był zaangażowany w uśmierzanie bólu?
  2. Jaka była jakość wyżywienia?
  3. Czy komunikacja była zrozumiała?
  4. Czy zespół medyczny zrozumiale informował o ryzyku związanym z lekami?
  5. Czy zespół medyczny zapewnił wsparcie emocjonalne?
  6. Czy bezpośrednie otoczenie było czyste?
  7. Czy w nocy była cisza?
  8. Czy zespół medyczny włączał pacjenta w decyzję o leczeniu?
  9. Jakie jest prawdopodobieństwo polecenia szpitala?

Pacjenci ocenią wymienione obszary w skali od 0 do 10. Badanie jest pilotażem. Ankieta jest anonimowa. Ankieterzy będą znali numer telefonu oraz płeć pacjenta, placówkę, w której pacjent się leczył, oraz datę skreślenia pacjenta z harmonogramu przyjęć, prowadzonego przez tę placówkę. Pacjenci muszą mieć jasność, które świadczenie oceniają. Ankieterzy nie będą mieli danych osobowych (takich jak imię i nazwisko, PESEL) pacjentów, do których dzwonią, ani danych o rodzaju świadczenia, z jakiego pacjenci korzystali. Dane zostaną wykorzystane tylko w celu przeprowadzenia badania ankietowego dotyczącego monitorowania jakości i dostępności świadczeń.

Wyniki z ankiety z całą pewnością pozwolą ocenić jakość usług świadczonych w szpitalach, nie tylko pod względem stricte medycznym, ale także z naciskiem na całe otoczenie w jakim świadczone były usługi.

Źródło: NFZ 

Śr., 27 Prn. 2021 0 Komentarzy Dodane przez: Patrycja Grebla-Tarasek