Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

NFZ przygotowany do obsługi klientów niesłyszących

NFZ przygotowany do obsługi klientów niesłyszących fotolia.pl

Narodowy Fundusz Zdrowia jest przygotowany do realizacji obowiązków wynikających z  ustawy o języku migowym. Osoby niepełnosprawne mają prawo w kontakcie z Narodowym Funduszem Zdrowia korzystać bezpłatnie z pomocy tłumacza polskiego języka migowego (PJM), systemu językowo-migowego (SJM) i sposobu komunikowania się osób głuchoniewidomych (SKOGN), wpisanego do rejestru tłumaczy prowadzonego przez wojewodę.

Osoby, które chcą skorzystać z usług tłumacza PJN, SJM i SKOGN muszą to zgłosić 3 dni robocze przed spotkaniem (z wyjątkiem sytuacji nagłych) w odpowiednim oddziale NFZ. Zgłoszenie można wnieść pisemnie, za pomocą faksu, poczty elektronicznej, poprzez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą w ramach Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP).  Świadczenie usług tłumacza PJM, SJM i SKOGN może być realizowane także  przez pracownika Narodowego Funduszu Zdrowia posługującego się PJM lub SJM lub z wykorzystaniem środków wspierających komunikowanie się.  Jednocześnie osoba uprawniona w kontakcie z Narodowym Funduszem Zdrowia ma prawo korzystać z pomocy osoby przybranej (mającej co najmniej 16 lat), swobodnie wybranej, obdarzonej przez osobę uprawnioną  zaufaniem.

Centrala Narodowego Funduszu Zdrowia umożliwiła także kontakt poprzez: pocztę elektroniczną, komunikator internetowy SKYPE w formie tekstowej, wiadomości tekstowe - SMS, MMS oraz faks.

Szczegółowe informacje dostępne są na stronie NFZ

Źródło: www.nfz.gov.pl

Czw., 5 Kw. 2012 0 Komentarzy Dodane przez: Barbara Łączna