Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Teleinformatyczne wsparcie ratownictwa medycznego

Funkcjonowanie dysponentów zespołów ratownictwa medycznego, dyspozytorów medycznych, jak i zespołów ratownictwa medycznego ma być wspierane przez dedykowany system teleinformatyczny. Znamy już jego parametry funkcjonalne.

System ten ma umożliwiać w szczególności:

1)      przyjęcie zgłoszeń alarmowych i rejestrację zdarzeń medycznych;

2)      wspomaganie obsługi zdarzenia powodującego stan nagłego zagrożenia zdrowotnego;

3)      dysponowanie zespołów ratownictwa medycznego;

4)      wymianę informacji i danych z centrum, Policją oraz Państwową Strażą Pożarną za pośrednictwem specjalnego interfejsu komunikacyjnego;

5)      wykorzystywanie, na potrzeby wizualizacji graficznej miejsca zgłoszenia alarmowego oraz miejsca wystąpienia zdarzenia alarmowego lub zagrożenia, danych przestrzennych i związanych z nimi usług;

6)      wykorzystywanie, za pośrednictwem centralnego punktu systemu powiadamiania ratunkowego, informacji dotyczących lokalizacji zakończenia sieci, z którego zostało wykonane połączenie do numeru alarmowego, oraz danych dotyczących abonenta, przypisanego do tego zakończenia sieci;

7)      pozycjonowanie zespołów ratownictwa medycznego;

8)      generowanie raportów, statystyk i analiz;

9)      sporządzanie dokumentacji z prowadzonych działań;

Projekt rozporządzenia Ministra Administracji i Cyfryzacji w sprawie Systemu Wspomagania Dowodzenia Państwowego Ratownictwa Medycznego został zaopiniowany przez Komisję Wspólną Rządu i Samorządu Terytorialnego w trybie obiegowym. Termin zgłaszania uwag upłynął 10 grudnia.

Sob., 13 Gr. 2014 0 Komentarzy Dodane przez: Grzegorz P. Kubalski