Funkcjonowanie dysponentów zespołów ratownictwa medycznego, dyspozytorów medycznych, jak i zespołów ratownictwa medycznego ma być wspierane przez dedykowany system teleinformatyczny. Znamy już jego parametry funkcjonalne.
System ten ma umożliwiać w szczególności:
1) przyjęcie zgłoszeń alarmowych i rejestrację zdarzeń medycznych;
2) wspomaganie obsługi zdarzenia powodującego stan nagłego zagrożenia zdrowotnego;
3) dysponowanie zespołów ratownictwa medycznego;
4) wymianę informacji i danych z centrum, Policją oraz Państwową Strażą Pożarną za pośrednictwem specjalnego interfejsu komunikacyjnego;
5) wykorzystywanie, na potrzeby wizualizacji graficznej miejsca zgłoszenia alarmowego oraz miejsca wystąpienia zdarzenia alarmowego lub zagrożenia, danych przestrzennych i związanych z nimi usług;
6) wykorzystywanie, za pośrednictwem centralnego punktu systemu powiadamiania ratunkowego, informacji dotyczących lokalizacji zakończenia sieci, z którego zostało wykonane połączenie do numeru alarmowego, oraz danych dotyczących abonenta, przypisanego do tego zakończenia sieci;
7) pozycjonowanie zespołów ratownictwa medycznego;
8) generowanie raportów, statystyk i analiz;
9) sporządzanie dokumentacji z prowadzonych działań;
Projekt rozporządzenia Ministra Administracji i Cyfryzacji w sprawie Systemu Wspomagania Dowodzenia Państwowego Ratownictwa Medycznego został zaopiniowany przez Komisję Wspólną Rządu i Samorządu Terytorialnego w trybie obiegowym. Termin zgłaszania uwag upłynął 10 grudnia.