Z różnych względów większość projektów skierowanych do rozpatrzenia przez Zespół ds. Infrastruktury, Rozwoju Lokalnego, Polityki Regionalnej oraz Środowiska nie uzyskała opinii; w efekcie najciekawszym punktem obrad była informacja przedstawicieli Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju o kontraktach terytorialnych i stanie negocjacji z Komisją Europejską krajowych i regionalnych programów operacyjnych.
Najżywsza dyskusja dotyczyła jednak projektu ustawy o zmianie ustawy – Prawo budowlane oraz niektórych innych ustaw. Starły się tu bowiem poglądy przedstawicieli MIR wspieranych m.in. przez Związek Gmin Wiejskich RP, uważających, że dokonywane zmiany – polegające w szczególności na zmniejszeniu rygorów rozpoczęcia niektórych inwestycji – nie mają związku z ładem przestrzennym i poglądy części przedstawicieli strony samorządowej, w szczególności Unii Metropolii Polskich wskazujących na konieczność kompleksowego patrzenia na przepisy wpływające na wykorzystanie przestrzeni. Wobec niemożności dojścia do porozumienia ustalono, że ostateczną decyzję podejmie strona samorządowa w przeddzień posiedzenia plenarnego.
Pozostałe projekty, do których opinia nie została wydana to:
1) projekt ustawy o zmianie ustawy o transporcie drogowym oraz niektórych innych ustaw – w związku z żądaniem Związku Województw RP alternatywnie o pozostawienie nadzoru nad dworcami wojewodom albo przekazania środków na nowe zadania samorządu województwa;
2) projekt założeń projektu ustawy o zmianie ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw – w związku z niezakończoną procedurą uzgodnień międzyresortowych. Zespół podtrzymał przy tym rozstrzygnięcie Zespołu ds. Społeczeństwa Informacyjnego o upoważnienie tego ostatniego do wydania opinii wiążącej;
3) projekt rozporządzenia Rady Ministrów zmieniającego rozporządzenie w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis – decyzję podejmie strona samorządowa w związku z przesłaniem projektu w terminie praktycznie uniemożliwiającym zapoznanie się z nimi;
4) projekt rozporządzenia Rady Ministrów zmieniającego rozporządzenie w sprawie zaświadczeń o pomocy de minimis i pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie – z identycznym rozstrzygnięciem.
Pozytywnie zaopiniowane zostały:
1) projekt rozporządzenia Ministra Administracji i Cyfryzacji w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać kanały technologiczne;
2) projekt założeń projektu ustawy o zmianie ustawy – Kodeks cywilny oraz niektórych innych ustaw;
3) projekt Programu Specjalnej Strefy Demograficznej w województwie opolskim do 2020 roku – z kilkoma uwagami wniesionymi przez Związek Powiatów Polskich.
Dyskutowana była również kwestia dofinansowania budowy Drogowej Trasy Średnicowej. Po długiej dyskusji Zespół zarekomendował umieszczenie Gliwic na liście beneficjentów rezerwy na rok 2015 – z kwotą nie mniejszą niż 50 mln zł i nie większą niż 87,5 mln zł (co dopowiada poziomowi dofinansowania w widełkach miedzy 50% a 87,5%).