Z dniem 1 stycznia 2014 roku możemy się spodziewać kilkunastu zmian w sieci dróg krajowych. Propozycje zmian zostały zgłoszone przez Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej.
Możemy wyróżnić cztery grupy zmian:
- zmiany wynikające z wniosków prezydentów miast – zarządców dróg krajowych w miastach na prawach powiatu motywowanych usprawnieniem ruchu, poprawą warunków życia mieszkańców i ochroną zabudowy w mieście. W tym zakresie zmiany będą dotyczyły takich miast jak: Grudziądz (przebieg DK nr 16 i 55), Jaworzno (przebieg DK nr 79), Warszawa (przebieg DK nr 2 i 7), Wrocław (przebieg DK nr 5);
- zmiany wynikające z konieczności zapewniania połączenia Terminala Promowego Westerplatte z siecią dróg krajowych. Nowa droga krajowa połączy terminal z DK nr 7 poprzez ul. mjr Henryka Sucharskiego i Trasę Sucharskiego;
- zmiany wynikające z konieczności skomunikowania autostrad z siecią dróg krajowych i drogowymi układami miejskimi. Dotyczy to połączenia autostrady A1 od węzła Turzno do DK nr 15, A1 od węzła Grudziądz do węzła Konstytucji 3 Maja i autostrady A4 od węzła Rzeszów Wschód do ul. Rzecha;
- zmiany mające na celu zapewnienie spójności sieci dróg krajowych. Zmiany przebiegu będą dotyczyły DK nr 63 (w granicach m. Zambrów).
Powiązane ze sobą projekty rozporządzeń Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej w sprawie zaliczenia dróg do kategorii dróg krajowych oraz w sprawie pozbawienia dróg kategorii dróg krajowych będą opiniowane na najbliższym posiedzeniu Zespołu ds. Infrastruktury, Rozwoju Lokalnego, Polityki Regionalnej oraz Środowiska.