Do Wojewody Podlaskiego trafił wniosek o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej dla kolejnego odcinka Via Carpatii. Ósmy z kolei wniosek na budowę drogi ekspresowej S19 dotyczy odcinka Bielsk Podlaski Zachód-Boćki.
Kierunek na południe
U Wojewody Podlaskiego są już wnioski o ZRID na odcinki S19 od Krynic pod Białymstokiem do Plosek, położonych na południe od Narwi. Ostatnio przybyły kolejne – 23 czerwca na odcinek Boćki-Malewice, tydzień później na Haćki-Bielsk Podlaski Zachód z odcinkiem DK66 i dzisiaj Bielsk Podlaski Zachód-Boćki. Prowadzone są prace nad dokumentacją do złożenia wniosków na następny odcinek S19 Ploski-Haćki oraz obwodnicę Bielska Podlaskiego na DK66. Złożenie wniosków spodziewane jest na przełomie tego i przyszłego roku. W przygotowaniu jest również dokumentacja do złożenia wniosku na ostatni odcinek S19 w województwie podlaskim, Malewice-Chlebczyn.
Co zostanie wybudowane?
S19 Bielsk Podlaski Zachód-Boćki to ok. 12 km odcinek dwujezdniowej drogi o nawierzchni bitumicznej. Ten rodzaj nawierzchni, która powinna przenieść najwyższe dopuszczalne obciążenie 11,5 t/oś przy prognozowanej kategorii ruchu KR6, wybrał do realizacji wykonawca. Zrealizowane zostaną obiekty inżynierskie, takie jak wiadukty, przejścia dla zwierząt, przepusty i jeden węzeł - Boćki.
Cała S19 w województwie podlaskim
Obok odcinków drogi S19 na południe od Białegostoku, Wojewoda Podlaski bada także wniosek o ZRID na odcinek od przejścia granicznego w Kuźnicy do węzła Sokółka Północ. Dokumentację na kolejny odcinek, od węzła Sokółka Północ do węzła Dobrzyniewo rozpoznaje Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska w postępowaniu odwoławczym od wydanej w sierpniu 2021 r. decyzji środowiskowej.
Rozpoczęcie pierwszych prac budowlanych na odcinki S19 Kuźnica-Sokółka spodziewane jest jeszcze tej jesieni.
Źródło: GDDKiA