Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

GDDKiA oceniała kolejne przejścia dla pieszych

GDDKiA oceniała kolejne przejścia dla pieszych fotolia.pl

Jednym z działań mających na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach jest audyt przejść dla pieszych. Co wykazała kontrola?

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad kontynuuje kontrole bezpieczeństwa przejść dla pieszych zlokalizowanych na zarządzanych przez siebie drogach. Właśnie zakończył się II etap takiego badania. Dyrekcja oceniła w nim aż 2578 przejść dla pieszych.

Tym razem przebadano prawidłową lokalizację i geometrię przejścia, warunki widoczności na przejściu dla pieszych w dzień i w nocy, stan i prawidłowość oznakowania pionowego i poziomego, stan nawierzchni przejścia i przed przejściem, możliwość dojścia do przejść i stan miejsc oczekiwania pieszego na przejście i prawidłowość odwodnienia obszaru przejścia. Każde przejście było oceniane w sześciostopniowej skali od „0” do „5”. „Zero” oznacza, że na danym przejściu dla pieszych występuje bardzo duże ryzyko niechronionych użytkowników ruchu - poważne ryzyko śmierci w przypadku wystąpienia zdarzenia drogowego. „Pięć” przyznawane jest przejściom dla pieszych, na których występuje bardzo niskie ryzyko powstawania zdarzeń drogowych.

Na podstawie audytu zidentyfikowaliśmy najczęściej pojawiające się zagrożenia. Na blisko 90 proc. zbadanych przejść jest to brak lub niewystarczające urządzenia dla osób niewidomych lub słabowidzących (płytki naprowadzające do przejścia i przed wejściem na jezdnię). Na nieco ponad 28 proc. zbadanych przejść zagrożeniem jest bardzo wysoka lub wysoka prędkość pojazdów zbliżających się do przejścia. Na 22,3 proc. to problemy wynikające ze zjazdów zlokalizowanych w sąsiedztwie przejść. Na nieco ponad 20 proc. zbadanych przejściach zidentyfikowano zagrożenia wynikające z braku ochrony dla pieszego na krawędzi jezdni. Na nieco ponad 14 proc. stwierdzono nieprawidłowe, brak lub niepełne oznakowanie poziome, które wpływa na bezpieczeństwo pieszych – pisze GDDKiA w komunikacie prasowym.

Z pełnym raportem można zapoznać się tutaj.

Źródło: GDDKiA

Czw., 15 Lp. 2021 0 Komentarzy Dodane przez: Jakub Dorosz-Kruczyński