Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

O nakładaniu kar za zbycie/nabycie pojazdu na Zespole ds. Infrastruktury

O nakładaniu kar za zbycie/nabycie pojazdu na Zespole ds. Infrastruktury fotolia.pl

11 lutego br. odbyło się posiedzenie Zespołu ds. Infrastruktury, Rozwoju Lokalnego, Polityki Regionalnej oraz Środowiska Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego, na którym poruszono istotną z punktu widzenia funkcjonowania starostw powiatowych kwestię nakładania kar za niedokonanie zgłoszenia zbycia/nabycia pojazdów zarejestrowanych w kraju oraz za brak rejestracji pojazdów sprowadzonych z krajów UE.

Przedstawiciele strony samorządowej ocenili ww. przepisy negatywnie ze względu na wzrost liczby zgłoszeń nabycia/zbycia pojazdów bez dodatkowego finansowania, problemy z interpretacją przepisów dot. samej procedury. Zwrócono uwagę, że przepisy należy zmienić jak najszybciej, a pandemia nie może wstrzymywać prac nad przygotowaniem poprawionych rozwiązań.

W odpowiedzi przedstawiciele MI podkreślali, że przepisy o nabyciu/zbyciu funkcjonują od 1998 r., a sankcje karne zostały wprowadzone po zarzutach UE. Jednocześnie zadeklarowali wolę współpracy przy nowelizacji przepisów i wypracowaniu wspólnego rozwiązania. Zapowiedzieli wystąpienie do strony samorządowej o przekazanie niezbędnych do tego danych.

Samorządowcy zaproponowali, by wrócić do poprzedniego projektu, który został już skierowany przez rząd do parlamentu poprzedniej kadencji (a został zmieniony w toku prac parlamentarnych) i pracować nad nim dalej .

Kwestia ta powróci na jeden z kolejnych posiedzeń Zespołu.

Pt., 12 Lt. 2021 6 Komentarzy Dodane przez: Monika Małowiecka

Komentarze

Ziuu
+1 # Ziuu 2021-02-15 07:36
Czyli sytuacja patowa.
Nie ma chęci na zmianę tych przepisów, przynajmniej ja odnoszę takie wrażenie, czytając ten artykuł.

Decydenci w MI są oderwani od samorządowej rzeczywistości.
| | |
Ona
+3 # Ona 2021-02-15 15:40
A wystarczy wprowadzić obowiązek pod karą grzywny, ale przerejestrowan a pojazdu. Zgłoszenie nabycia tylko dla handlarzy pojazdami.
| | |
Mati
0 # Mati 2021-02-16 08:20
Wydziały Komunikacji nie wiedza co maja robić. Czas leci, petenci niezadowoleni. Gdzie sa jakieś wytyczne. Jeden przepis interpretowany jest na 10 rożnych wersji. Tak nie mozna pracowac.
| | |
War
0 # War 2021-02-16 09:01
Większej bzdury jak wyjaśnienia MI jeszcze nie słyszałem. Zgłoszenie zbycia/nabycia nie były treścią zarzutów UE. Oni zapytali o pojazdy wyrejestrowywan e z uwagi na demontaż. To ministerstwo KLIMATY - bo tak się tytułowali w pismach z UE wymyśliło sobie nową opłatę, którą wg Matiego vel Pinokio M. Polacy kochają. Także to całe zgłoszenie jest naszym krajowym wymysłem. Wystarczy uprościć postępowanie o rejestrację i wprowadzić proste sankcje np. za przerejestrowan ie po terminie wprowadzić podwójną opłatę. Zaś sprzedającego zostawić w spokoju. Sprzedał to sprzedał na wuj drążyć temat.
| | |
Ziuu
0 # Ziuu 2021-02-16 10:14
O to to!
30 dni na rejestrację, a jak się nie wyrobi podwójna opłata (lub jeszcze wyższa).
Jeżeli nie zarejestruje wcale i sprzeda po upływie 30 dni to kara w kwocie 1000 zł, ale musiałoby to wynikać z prostego i skutecznego raportu systemowego (Sic!). Wyłączenie handlarzy pojazdami ze zgłoszenia nabycia i zbycia i sprawa rozwiązana.

Takie durne przepisy jakie mamy tylko pokazują jak durne są osoby, które je stworzyły.
MI odrzuca zarzuty, bo to nie oni. Ale oni od roku nic z tym nie robią.
Bałagan, biurokracja i niereferencyjno ść SREPIKU.
| | |
Bango
0 # Bango 2021-02-17 16:32
Bałagan jest straszny.
Brak ustalonej w przepisach wprost właściwości administracyjne j związanej ze zgłoszeniem zbycia pojazdu.
Dlaczego potencjalny właściciel zbywca/nabywca pojazdu nie ma możliwości wysłania określonych wymaganych danych wprost do systemu siedząc w domu przed komputerem tak jak się to odbywa w przypadku wysyłania zaznania PIT do urzędu skarbowego.
Wprowadzić obowiązek rejestracji pojazdu pod sankcją kary pieniężnej i niemożność zbywania pojazdu przez osobę/podmiot nie widniejący w DR.
| | |