Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Krajowy Rejestr Elektroniczny Przedsiębiorców Transportu Drogowego – start 1 stycznia 2016 roku

Krajowy Rejestr Elektroniczny Przedsiębiorców Transportu Drogowego – start 1 stycznia 2016 roku fotolia.pl

23 kwietnia 2015 toku w siedzibie Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego odbyła się publiczna prezentacja projektu realizowanego w ramach programu PO PC 2014 – 2020 pt.: „Krajowy Rejestr Elektroniczny Przedsiębiorców Transportu Drogowego”.

W ww. systemie teleinformatycznym będą gromadzone i udostępniane informacje o przedsiębiorcach oraz osobach zarządzających transportem drogowym, a także o ich naruszeniach. System KREPTD będzie kompatybilny z unijnym systemem ERRU.

Podstawowe funkcje KREPTD:

  • eliminacja nieuczciwych przedsiębiorców z rynku,
  • wzrost efektywności procesów administracyjnych związanych z wydawaniem zezwoleń i licencji wspólnotowych,
  • e- usługi dla obywateli (dostęp do rejestrów, możliwość złożenia wniosku do starosty o wydanie zezwolenia, sprawdzenie statusu sprawy),
  • integracja z rejestrami publicznymi w zakresie transportu drogowego,
  • wzmocnienie współpracy administracyjnej z państwami UE w zakresie nadzorowania przedsiębiorstw transportu drogowego,
  • usprawnienie wymiany danych pomiędzy GITD, starostami i organami kontrolnymi,
  • ustanowienie (i automatyczna aktualizacja) jednolitej bazy danych osób o tzw. „dobrej reputacji” i naruszeniach,
  • centralna rejestracja naruszeń, gromadzenie informacji, aktualizacja, usuwanie danych na podstawie informacji otrzymywanych ze starostw oraz Biura ds. Transportu Drogowego,

Zgodnie z założeniami, KREPTD usprawni m.in.:

  • wysyłanie powiadomień o naruszeniach popełnionych przez przewoźników zagranicznych na terenie RP,
  • odpowiedź na zgłoszenia naruszeń popełnionych przez polskich przewoźników zagranicą,
  • wysyłanie zapytań o „dobrą reputację” (przy wydawaniu zezwoleń),
  • odpowiedź na zapytania o „dobrą reputację” przedsiębiorcy transportu drogowego.

System przewiduje trzy kanały komunikacji:

  • starostwa mogą prowadzić rejestry na platformie KREPTD,
  • starostwa mogą zintegrować swoje systemy z KREPTD,
  • integracja z ePUAP.

GITD wyraziło chęć współpracy ze starostwami w zakresie wypracowania rozwiązań ułatwiających załatwienie sprawy o utratę „dobrej reputacji”.

Planowany termin zakończenia aplikacji dla starostw to 1 stycznia 2016 roku. Termin zakończenia całego projektu to 30 września 2017 roku.

O postępie prac będziemy informować na bieżąco.

Pt., 1 Mj. 2015 0 Komentarzy Dodane przez: Monika Małowiecka