Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Akademia Pszczoły Bohatera

Akademia Pszczoły Bohatera fot.pixabay

W Publicznej Szkole Podstawowej im. Marszałka Józefa Piłsudskiego w Strzyżewicach-Rechcie zainaugurowano „Akademię Pszczoły Bohatera”. Celem programu jest kształtowanie wśród uczniów klas I-III szkół podstawowych postaw proekologicznych, promowanie pozytywnych wzorców zdrowego żywienia, a przede wszystkim zwrócenie uwagi na rolę pszczoły w ekosystemie.

Program edukacyjny „Akademia Pszczoły Bohatera” cechuje:

  • interaktywny charakter zadania i wiedza na platformie edukacyjnej www (scenariusze lekcji),
  • praktyczny wymiar doświadczenia i samodzielna praca z roślinami miododajnymi w ramach zajęć szkolnych i domowych (konkursowych), pokazy i wyjazd studyjny „Dzień w pasiece z Pszczołą Bohaterem”.

Bohaterami mogą być nie tylko postacie z filmów czy kreskówek, ale także żywa pszczoła, która posiada „supermoce”:

  • pracowitość,
  • dążenie do osiąganie celów,
  • dbałość o porządek, o środowisko naturalne i lokalną społeczność. 

Na projekt Ministerstwo Edukacji i Nauki przeznaczyło 1 mln zł. Środki te pozwolą na utworzenie i wyposażenie Szkolnych Pracowni Akademii Pszczoły Bohatera. Będę one funkcjonowały w każdym województwie.

Pracownie zostaną wyposażone w niezbędne narzędzia edukacyjne związane z życiem pszczół i ich utrzymywaniem, m.in. pasiekę edukacyjną oraz strój i akcesoria pszczelarza pozwalające na przeprowadzenie kompleksowych zajęć edukacyjnych wraz z wykorzystaniem przygotowanych materiałów edukacyjnych i scenariuszy zajęć.

Pilotaż programu został przeprowadzony w województwie podkarpackim i obejmował ok. 1 600 uczniów z 20 szkół podstawowych.

W trakcie pilotażu organizatorzy odwiedzali szkoły i prowadzili 45-minutowe prelekcje na temat pszczół i ich roli w ekosystemie. Każdy z uczniów otrzymał też pakiet, w którym znalazły się nasiona roślin miododajnych, owocowe chipsy, sok, słoik miodu oraz instrukcje dalszego postępowania i wysiewania nasion. Uczniowie, którzy, wysiali łąkę indywidualnie bądź szkoły, które zrobiły to grupowo, mogły wziąć udziału w konkursie „Kwietna łąka”.

Źródło: MEiN

Czw., 19 Prn. 2023 0 Komentarzy Dodane przez: Tomasz Smaś