Krajowy Ośrodek Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej przeprowadził diagnozę stanu kształcenia na odległość w Polsce. Wśród badanych respondentów znalazła się grupa 1329 słuchaczy placówek kształcenia ustawicznego. Większość słuchaczy (niemal 64%), zarówno ci posiadający, jak i nieposiadający doświadczenia w zakresie kształcenia przez Internet, jest zainteresowana taką formą kształcenia w przyszłości.
Osoby, które nie są zainteresowane nauką na odległość w przyszłości (niemal 27%) najczęściej uzasadniają swoje stanowisko brakiem wiedzy na temat tego sposobu uczenia się. Słuchacze pytani o wady kształcenia na odległość najczęściej wskazywali brak bezpośredniego kontaktu z nauczycielem i innymi uczącymi się.
Słuchacze zostali również poproszeni o wskazanie, z jakimi formami wspierania zajęć tradycyjnych mieli dotychczas styczność. Odpowiedzi kształtowały się następująco:
- prowadzenie przez nauczycieli konsultacji i dyskusji w internecie w swoich klasach/grupach (np. na forach dyskusyjnych, czatach itp.) – ponad 10% respondnetów;
- umieszczanie materiałów dydaktycznych w internecie (materiały multimedialne, prezentacje, notatki itp.) – 40 procent respondentów;
- umożliwienie słuchaczom indywidualnego kontaktu z nauczycielem przez internet (np. podanie adresu email, nazwy konta Skype itp.) – około 20% respondentów.
Pełny raport z przeprowadzonych badań zostanie opublikowany na stronie Krajowego Ośrodka Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej w pierwszym kwartale 2012 r.
Źródło: edunews.pl