Pod tym tytułem odbyła się w Sopocie konferencja, zorganizowana w ramach prezydencji Polski w Radzie Unii Europejskiej.
Podczas trzydniowej (17 - 19 października) konferencji ponad 200 ekspertów z różnych dziedzin dyskutowało m.in. o tym, w jaki sposób edukacja szkolna może wspierać od najwcześniejszych lat kształtowanie kompetencji kluczowych, będących niezbędną podstawą mobilności. Uczestnicy konferencji rozmawiali o tym, jak przygotowywać nauczycieli, aby w kompetentny sposób zachęcali młodych ludzi do wykorzystywania szans, dawanych przez mobilność, jak prowadzić naukę języków obcych, aby uczący się zdobywali umiejętności niezbędne do komunikowania się w życiu zawodowym i rozumieli kontekst kulturowy kraju, w którym przebywają, wreszcie w jaki sposób zapewniać jakość mobilności, jak potwierdzać i uznawać kwalifikacje zdobyte w tym czasie.
Dyskutowano również na temat instrumentów, przy pomocy których można monitorować poziom mobilności w państwach członkowskich oraz o tym, jak zachęcić pracodawców i władze publiczne do uwzględnienia mobilności w długoterminowych planach biznesowych firm oraz wprowadzić rozwiązania systemowe wspierające mobilność w strategiach rozwoju lokalnego, regionalnego czy krajowego.
W konferencji wzięli udział przedstawiciele Parlamentu Europejskiego, Komisji Europejskiej, członkowie komitetów programów „Uczenie się przez całe życie" i „Młodzież w działaniu", przedstawiciele narodowych agencji edukacyjnych i młodzieżowych programów UE, organizacji pozarządowych, zagranicznych i krajowych instytucji oświatowych działających w obszarze kształcenia i szkolenia oraz młodzieży, instytucji szkolnictwa wyższego, nauczyciele i dyrektorzy szkół, placówek edukacji dorosłych, przedstawiciele pracodawców, a także partnerzy społeczni.
Źródło: men.gov.pl