Światowa Organizacja Turystyki (UNWTO) ogłosiła konkurs dla startupów turystycznych. Jest to pierwsza i największa na świecie inicjatywa poświęcona identyfikacji nowych spółek, które poprowadzą transformację sektora turystycznego.
Ogłoszenie o konkursie pojawi się w 164 krajach. Jego celem jest wybranie najlepszych rozwiązań i najbardziej przełomowych projektów.
Poszukiwania skupią się na znalezieniu pionierskich propozycji na rzecz wdrożenia wschodzących i przełomowych technologii, jak również startupów opartych na nowych modelach biznesowych, takich jak gospodarka w obiegu zamkniętym.
W konkursie oceniana będzie m.in. przejrzystość projektów zachęcających do zrównoważonego rozwoju turystyki.
Kto może wziąć udział w konkursie?
W celu udziału w konkursie, startupy muszą prezentować modele biznesowe powiązane przynajmniej z jednym z czterech głównych obszarów:
- Przyszłość podróży
- Doświadczenie turystyczne
- Oddziaływanie na środowisko
- Rozwój społeczny
Zainteresowani udziałem w konkursie mogą znaleźć więcej informacji i zgłosić swój udział poprzez stronę internetową: www.tourismstartups.org w terminie do 3 września 2018.
Projekty będą oceniane na podstawie pięciu kryteriów:
- niepowtarzalność i rentowność;
- potencjalne skutki;
- model biznesowy;
- skalowalność;
- profil zespołowy.
Sędziowie ocenią i wybiorą półfinalistów we wrześniu 2018.
Nagrody:
- Wybrani kandydaci otrzymają w pełni opłaconą wycieczkę na Światowe Dni Turystyki (WTD), 27 września w Budapeszcie, w celu zaprezentowania swoich projektów przed jury;
- 10 finalistów weźmie udział w Międzynarodowych Targach Turystycznych, w dniach 24-27 stycznia 2019 r. w Madrycie, mając okazję zaprezentować się przed światowymi liderami branży turystycznej. Organizator pokryje koszty wyjazdu oraz udziału w Targach;
- Zwycięzca otrzyma możliwość stworzenia wersji pilotażowej swojego projektu wraz z Globalią.
UNWTO:
Światowa Organizacja Turystyki jest specjalistyczną komórką ONZ, pełniącą wiodącą rolę w międzynarodowej turystyce, jako główna i decyzyjna organizacja w promowaniu i rozwijaniu odpowiedzialnej, zrównoważonej i powszechnie dostępnej turystyki. Służy jako globalne forum dla zagadnień polityki turystycznej i źródło praktycznego know-how w tym sektorze.
Konkurs jest organizowany we współpracy z firmą Globalia Holding, która jest najważniejszą organizacją turystyczną w Ibero-Ameryce, z obrotami ponad 3,57 mld euro w 2016 r. Jest obecna w ponad 20 krajach i zatrudnia 15 tys. pracowników.
Źródło: www.msit.gov.pl