Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Ruszył cykl audycji telewizyjnych o szkolnictwie branżowym

Ruszył cykl audycji telewizyjnych o szkolnictwie branżowym fotolia.pl

Ministerstwo Edukacji Narodowej oraz TVP3 zapraszają do oglądania 16-odcinkowego cyklu reportaży promującego szkolnictwo branżowe. Emisje programów odbędą się w terminach od 5-14 czerwca i 16-21 czerwca br.

Jak informuje resort edukacji, na tych kierunkach będą mogli uczyć się uczniowie m.in. w nowych szkołach branżowych. Audycje mają stanowić podpowiedź dla tych, którzy jeszcze nie podjęli ostatecznej decyzji o wyborze swojej ścieżki edukacyjnej.

Ministerstwo zapewnia, że wybór terminu emisji reportaży nie jest przypadkowy. W pierwszej kolejności są one adresowane do obecnych uczniów klas III gimnazjum, którzy stoją przed trudnym wyborem przyszłej ścieżki edukacyjnej.

Materiały przygotowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej mają pokazać im zalety szkolnictwa zawodowego i zachęcić do nauki w szkołach branżowych.

Kilkunastominutowe filmiki prezentują szkoły, będące liderami edukacji zawodowej w regionie i kształcące w profesjach szczególnie poszukiwanych na lokalnym rynku pracy. Bardzo ważnym elementem wszystkich reportaży są wypowiedzi młodych ludzi uczących się we wspomnianych szkołach zawodowych, przede wszystkim o perspektywach zawodowych związanych z daną profesją.

Cykl reportaży przygotowanych przez Ministerstwo Edukacji wpisuje się w kampanię informacyjną dotyczącą nowego typu szkół branżowych. Zostaną one wprowadzone w miejsce dotychczasowych szkół zawodowych.

1 września 2017 r. uczniowie rozpoczną naukę w szkole branżowej I stopnia i po jej ukończeniu otrzymają dyplom potwierdzający kwalifikacje zawodowe. Dyplom może stać się przepustką do wykonywania zawodu lub kontynuowania edukacji w szkole branżowej II stopnia. Po jej ukończeniu uczeń otrzyma takie samo świadectwo dojrzałości jak uczeń liceum ogólnokształcącego i będzie mógł się ubiegać o przyjęcie na dowolny kierunek studiów.

Koncepcja dwustopniowej szkoły zawodowej zakłada, że wiedza i umiejętności zawodowe w równym stopniu, jak kształcenie ogólne, powinny dać możliwość uzyskania wykształcenia na poziomie średnim, a w dalszej kolejności również wyższym.

Jak zapewnia Ministerstwo Edukacji, powstanie szkół branżowych jest odpowiedzią na potrzeby zgłaszane przez pracodawców, którzy kładą większy nacisk na konieczność dostosowania kształcenia zawodowego do realnych potrzeb gospodarki.

Źródło: men.gov.pl

Pt., 9 Czrw. 2017 0 Komentarzy Dodane przez: Sylwia Cyrankiewicz-Gortyńska