Wojewódzcy koordynatorzy do spraw innowacji w edukacji powołani.
Przygotowanie i przeprowadzenie pilotażowego wdrożenia nauczania programowania będzie jednym z zadań 16 wojewódzkich koordynatorów do spraw innowacji w edukacji.
Na wniosek Anny Zalewskiej Ministra Edukacji Narodowej spośród pracowników kuratoriów oświaty powołani zostali wojewódzcy koordynatorzy do spraw innowacji w edukacji.
Kuratorzy oświaty wskazali następujące osoby do pełnienia takiej funkcji:
- Sieczka Marek – dolnośląski koordynator do spraw innowacji w edukacji,
- Mikulski Kazimierz – kujawsko-pomorski koordynator do spraw innowacji w edukacji,
- Niderla Zbigniew – lubelski koordynator do spraw innowacji w edukacji,
- Depta Marcin – lubuski koordynator do spraw innowacji w edukacji,
- Patora Piotr – łódzki koordynator do spraw innowacji w edukacji,
- Janeczek Marcin – małopolski koordynator do spraw innowacji w edukacji,
- Krzyżostaniak-Pilarz Hanna – mazowiecki koordynator do spraw innowacji w edukacji,
- Iwaniak Janusz – opolski koordynator do spraw innowacji w edukacji,
- Kondziołka Marek – podkarpacki koordynator do spraw innowacji w edukacji,
- Domas Krzysztof – podlaski koordynator do spraw innowacji w edukacji,
- Kurszewski Krzysztof – pomorski koordynator do spraw innowacji w edukacji,
- Mróz Andrzej Jerzy – śląski koordynator do spraw innowacji w edukacji,
- Łojek Piotr – świętokrzyski koordynator do spraw innowacji w edukacji,
- Jelińska Anna – warmińsko-mazurski koordynator do spraw innowacji w edukacji,
- Pyszyńska-Królak Irena – wielkopolski koordynator do spraw innowacji w edukacji,
- Kosmaczewska Teresa – zachodniopomorski koordynator do spraw innowacji w edukacji,
Zadaniem 16 wybranych koordynatorów będzie nadzorowanie i monitorowanie działań na szczeblu poszczególnych województw w ramach programu pilotażowego wprowadzenia nauczania programowania. Program ten zaplanowano w oparciu o innowacje pedagogiczne w wybranych szkołach na wszystkich etapach edukacyjnych od 1 września 2016 r.
Dodatkowo do zadań koordynatorów do spraw innowacji w edukacji należeć będą zadania wynikające z realizacji w edukacji rządowego Planu na rzecz odpowiedzialnego rozwoju.
Oprócz nauczania programowania, będą to m.in. zagadnienia związane ze wspieraniem szkół we wdrażaniu działań i rozwiązań z zastosowaniem TIK (technologii informacyjno-komunikacyjnych), zapewniających dodaną wartość edukacyjną, np. stosowanie e-podręczników i e-zasobów, wprowadzanie tzw. e-dzienników oraz skutecznych metod dydaktycznych aktywizujących uczniów.
Źródło: men.gov.pl