Minister Edukacji Narodowej oraz dyrektor Instytutu Badań Edukacyjnych oficjalnie powołali wybranych członków do pełnienia zadań w ramach nowej Rady ds. monitorowania wdrażania reformy oświaty. Rada imienia Komisji Edukacji Narodowej ma służyć konsultowaniu opinii różnych środowisk i wsłuchiwaniu się w ich głos.
Powołania do nowo powstałej Rady zostały wręczone podczas uroczystości, która odbyła się 16 stycznia w siedzibie resortu edukacji. Oprócz najwyższych przedstawicieli ministerstwa, w tym min. Barbary Nowackiej, uczestniczył w niej również dyrektor Instytutu Badań Edukacyjnych (przypomnijmy - od 1 stycznia ten instytut ma status państwowego ośrodka badawczego), dr Tomasz Gajderowicz. Wśród powołanych znaleźli się przedstawiciele środowiska pedagogicznego, a także samorządowcy. W założeniu pomysłodawców utworzenia Rady, ma to służyć zebraniu jak najszerszej gamy opinii i uwzględnieniu głosu różnych interesariuszy. Jak przekazał dyrektor IBE na poprzedzającej uroczystość konferencji prasowej, konkretnych przedstawicieli delegował świat akademicki oraz organizacje zrzeszające nauczycieli.
Zadaniem Rady, jako organu doradczego wobec dyrektora IBE, będzie monitorowanie wdrażania reform, w tym bieżąca konsultacja założeń i kluczowych elementów profilu absolwenta/absolwentki (opisu kompetencji, wiedzy i umiejętności osoby kończącej dany etap edukacji), a także wyznaczanie kierunków niezbędnych zmian i tworzenie rekomendacji. Analizom Rady będą podlegały również modyfikowane podstawy programowe, których nowe formaty i zróżnicowane założenia zostały omówione przez uczestników uroczystości podczas obrad, które odbyły się po wręczeniu powołań.
Źródło: MEN