Fundacja Forum Obywatelskiego Rozwoju opublikowała analizę dotyczącą badania korzyści w dyskusyjnej sprawie łączenia wynagrodzenia nauczycieli z wynikami ich pracy.
Autorzy promują tzw. metodę edukacyjnej wartości dodanej, jako najbliższą pozyskaniu obiektywnej informacji o efektywności nauczyciela. Jednoczesnie, jak piszą autorzy, równie ważne, co sama idea powiązania wynagrodzenia z wynikami, są techniczne kwestie konstrukcji systemu ewaluacji. W materiale czytamy, iż poleganie na tzw. metodach bazujących na opiniach specjalnie do tego powołanych komisji jest wysoce niezadowalające. Brak jasnych kryteriów, którymi posługują się takie komisje, jest zarzucany np. w raportach OECD. Istotne jest więc określenie jak najlepszych kryteriów wpływu pojedynczego nauczyciela na względne postępy jego uczniów w nauce i zadanie pytania jakie możliwości w tym zakresie daje nam wskaźnik edukacyjnej wartości dodanej.
Cała analiza dostępna jest tutaj
Źródło: for.org.pl