Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Świat po Armagedonie i pchła podróżniczka czyli nagrody eTwinning

Świat po Armagedonie i pchła podróżniczka czyli nagrody eTwinning fotolia.pl

Przyznano nagrody eTwinning 2013 za najlepsze projekty w dziedzinie międzynarodowej współpracy szkół. Sieć eTwinning tworzy wirtualną klasę, w której spotykają się uczniowie i nauczyciele ze 100 tys. szkół z 33 państw Europy, aby wziąć udział w interaktywnych projektach za pośrednictwem Internetu.

Androulla Vassiliou, komisarz UE ds. edukacji, kultury, wielojęzyczności i młodzieży powiedziała: Serdecznie gratuluję wszystkim wyróżnionym szkołom: jesteście najlepsi w klasie! Dobrze się składa, że w tym roku – Europejskim Roku Obywateli – główną nagrodę otrzymał projekt, którego wiodącym tematem jest obywatelstwo. Jesteśmy bardzo dumni z sukcesów programu eTwinning. Daje on młodym ludziom nie tylko poczucie dumy lokalnej i europejskiej, ale także możliwość poszerzenia swoich horyzontów i nauczenia się, jak być aktywnymi obywatelami Europy.

W tym roku zwyciężył projekt „Rainbow Village” (tęczowa wioska), w którym uczestniczyła młodzież w wieku 12-15 lat z Francji, Grecji, Rumunii, Wielkiej Brytanii, Turcji, Włoch, Słowacji i Polski. Uczniowie stworzyli wirtualny „świat po Armagedonie” i w ten sposób zgłębiali tematykę przetrwania, ochrony środowiska oraz obywatelstwa. Zwycięskie projekty, wybrane spośród 300 zgłoszeń, podzielono na trzy kategorie wiekowe (4-11, 12-15 i 16-19 lat), a ponadto przyznano sześć dodatkowych nagród w specjalnych kategoriach: nauka języków hiszpańskiego, francuskiego, niemieckiego i angielskiego, nagroda im. Marii Skłodowskiej Curie w dziedzinie matematyki i nauk ścisłych oraz nagroda Mevlana za zrozumienie międzykulturowe.
W kategorii wiekowej 4-11 lat zwyciężył projekt „Friends Fur-ever” poświęcony psom jako najlepszym przyjaciołom człowieka. Inicjatywa ta połączyła szkoły w Rumunii, Polsce i Portugalii. Uczniowie w wieku 16-19 lat stworzyli projekt poświęcony przygodom pchły podróżniczki. Dzięki tej pracy mieli możliwość sprawdzenia się w roli scenarzystów, rysowników komiksów i tłumaczy. W projekcie udział wzięły szkoły z Francji, Hiszpanii, Włoch, Turcji, Bułgarii, Portugalii i Czech.

Nagrodą w dziedzinie nauki języka hiszpańskiego podzieliły się szkoły we Włoszech, Hiszpanii, Portugalii i Danii. Nagroda z języka francuskiego przypadła szkołom we Włoszech i w Polsce, nagroda z języka niemieckiego – szkołom we Francji, Polsce i Grecji, a nagroda z języka angielskiego – szkołom w Grecji, na Łotwie, we Francji, Austrii i Portugalii. Nagrodę im. Marie Skłodowskiej Curie przyznano projektowi pod nazwą „Fly Me to The Moon” (wyślij mnie na księżyc), w którym obserwacje i pomiary naukowe połączono z badaniem miejscowych tradycji i wierzeń. Wyróżnione tą nagrodą zostały szkoły ze Słowenii, Francji, Grecji, Hiszpanii, Polski i Turcji. Laureaci Nagrody Mevlana pracowali nad projektem zatytułowanym „Dialog międzykulturowy za pośrednictwem baśni, dramatów i sztuki”. Inicjatywa ta połączyła uczniów i nauczycieli z 29 państw Europy, którzy współpracowali ze sobą, aby poznać kulturę kraju każdej z partnerskich szkół.

Serdecznie gratulujemy polskim szkołom, które znalazły się w zwycięskim gronie:

  • Szkoła Podstawowa nr 13, Olsztyn
  • Zespół Szkół w Dąbrowie, Dąbrowa Opolska
  • Zespół Szkół Tekstylno-Handlowych, Żagań
  • Gimnazjum nr 11, Częstochowa
  • Miejski Zespół Szkół Gimnazjum nr 1, Czeladź
  • Szkoła Podstawowa nr 4 im. Orła Białego, Czechowice-Dziedzice

Źródło: www.europa.eu

Śr., 20 Mrz. 2013 0 Komentarzy Dodane przez: Barbara Łączna