Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

8 sposobów na usprawnienie poszukiwań pracy

8 sposobów na usprawnienie poszukiwań pracy fotolia.pl

Czasem bywa tak, że poszukiwanie pracy ciągnie się miesiącami – kilkadziesiąt CV, kilka rozmów, kilka kontaktów i nic. Nie ma co rozpaczać, czas zmienić strategię. Oto kilka podpowiedzi, jak przełamać złą passę.

  1. Zorganizuj się
    Przyklejane karteczki, notatki, ustawienia w kalendarzu – cokolwiek zadziała, by mieć poszukiwania pod kontrolą. Bałagan obniża produktywność.
  2. Bądź dla siebie szefem
    Dobrze, kiedy ktoś nas dyscyplinuje i nagradza. Dopóki nie ma się szefa, trzeba to robić samemu. Wyznaczamy więc małe cele i świętujemy małe sukcesy.
  3. Odśwież swoje CV
    Zanim zaczynamy poszukiwania, pieczołowicie przepracowujemy treść CV i listu motywacyjnego. A co z jego wyglądem? Warto inaczej je poukładać, wypróbować różne czcionki i nagłówki. Świeży layout może przykuć uwagę rekrutera.
  4. Czytaj branżowe blogi
    Znajomość fachowego języka sprawi, że potencjalni pracodawcy uwierzą, że wiemy o czym mówimy. Nowinki z  branży dodadzą kolejnych punktów.
    - Poczytanie o firmie, do której się aplikuje jest kluczowe – przychodząc na spotkanie warto wiedzieć, co nieco o kulturze pracy, ostatnich projektach i jej pozycji na rynku – mówi Bartosz Struzik z międzynarodowego serwisu  z ofertami pracy MonsterPolska.pl.
  5. Zostań fanem
    Warto też obserwować firmę na portalach społecznościowych, by lepiej poczuć jej atmosferę i zrozumieć, jak sama się komunikuje.
  6. Sprawdź, jaką marką jesteś
    Wpisujemy własne nazwisko w wyszukiwarkę. Na pewno zrobią to rekruterzy. Co znajdą? Warto zadbać o to, by to, co im się wyświetli było sensowne.
  7. Sprawdzaj. Wszystko.
    Zanim wyślemy CV czy maila do kolejnego potencjalnego pracodawcy, czytamy wszystko bardzo uważnie. Literówki i błędy to małe rzeczy, które robią bardzo złe wrażenie.
  8. Nie pozuj na kandydata idealnego
    Nie trzeba wyglądać i myśleć, jak ktoś skrojony pod daną firmę, by zrobić wrażenie. Świeże spojrzenie może przynieść więcej korzyści – oryginalność jest w cenie, bo często przynosi innowacje.
Czw., 22 Wrz. 2016 0 Komentarzy Dodane przez: Sylwia Cyrankiewicz-Gortyńska