Biuletyn Informacji Publicznej to urzędowy publikator prowadzony w systemie teleinformatycznym, który służyć ma powszechnemu udostępnianiu informacji publicznej w postaci systemu stron w Internecie. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom płynącym z samorządów, Związek Powiatów Polskich zorganizował bezpłatne szkolenie dla osób odpowiedzialnym za umieszczanie informacji i prowadzenie samorządowych BIP.
Szkolenie odbyło się 9 września i cieszyło się bardzo dużym zainteresowaniem. Wzięło w nim udział 210 przedstawicieli powiatów i miast na prawach powiatu. Udział w szkoleniu był bezpłatny.
Podczas szkolenia uczestnikom przybliżone zostały takie zagadnienia jak:
- Kto powinien prowadzić BIP w samorządzie?
- BIP – nie tylko ustawa o dostępie do informacji publicznej
- Jakie informacje powinny znaleźć się w BIP?
- Najczęściej popełniane błędy, czyli jak nie powinien wyglądać BIP?
- Dobre praktyki z zakresu prowadzenia BIP
Szkolenie poprowadziła Patrycja Grebla-Tarasek, radca prawny, ekspert w Dziale Monitoringu Prawnego i Ekspertyz w Biurze Związku Powiatów Polskich, redaktorka internetowego Dziennika Warto Wiedzieć (www.wartowiedziec.pl). Autorka publikacji naukowych, analiz projektów ustaw i rozporządzeń oraz opinii prawnych. Uczestniczka prac Zespołu ds. Ochrony Zdrowia i Polityki Społecznej, Zespołu ds. Społeczeństwa Informacyjnego oraz Zespołu ds. Administracji Publicznej i Bezpieczeństwa Obywateli Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego.