Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Zmowa na rynku niszczarek biurowych

Zmowa na rynku niszczarek biurowych fotolia.pl

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta nałożył na producenta biurowego karę za narzucanie minimalnych cen odsprzedaży sprzętu biurowego w Internecie. Chodziło głównie o sprzedaż niszczarek do papieru, urządzeń do laminowania i bindownic.

Z posiadanych przez UOKiK dowodów wynika, że dystrybutorzy nie mogli stosować cen odsprzedaży niższych niż narzucone z góry przez producenta. Ustalenia dokonywanie były ustnie, e-mailowo, telefonicznie, a także w czasie spotkań indywidualnych czy wyjazdów grupowych.

Spółka monitorowała, czy jej partnerzy handlowi stosują się do uzgodnień. Dystrybutorzy również obserwowali wzajemnie swoje działania i informowali o odstępstwach od zmowy. Zdarzały się przypadki działań odwetowych wobec podmiotów, które nie chciały stosować niedozwolonych ustaleń – były one pozbawiane przez producenta cenników specjalnych, wsparcia marketingowego, szkoleń i dostaw produktów.

Ostatecznie na spółkę została nałożona przez UOKiK kara w wysokości 434 tys. zł.

Źródło: UOKiK 

Wt., 27 Kw. 2021 0 Komentarzy Dodane przez: Patrycja Grebla-Tarasek