Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Elektronizacja zamówień publicznych – bezpłatna debata online 19 stycznia

Elektronizacja zamówień publicznych – bezpłatna debata online 19 stycznia fotolia.pl

19 stycznia 2021 roku obędzie się debata online na temat elektronizacji zamówień publicznych. Od 1 stycznia 2021 r. elektronizacji ulegną nie tylko przetargi o wartościach równych lub przekraczających progi unijne, ale również postępowania krajowe. Kwestie te zostaną poruszone podczas tego wydarzenia. Udział w debacie jest bezpłatny.

Zmiana dotycząca elektronizacji zamówień publicznych wymagać będzie nowych działań na wielu frontach. Ze względu na wieloletnie przyzwyczajenia w komunikacji pisemnej, z początku może ona rodzić problemy natury praktycznej. Podczas debaty organizowanej przez Wolterskluwer, eksperci postarają się w jasny i przejrzysty sposób wyjaśnić najbardziej istotne kwestie.

Podczas debaty podjęte zostaną m.in. następujące zagadnienia:

  • W jaki sposób wymóg elektronizacji przetargów wpływa na komunikację między zamawiającym, a wykonawcami?
  • Jak elektronizacja wpływa na takie instytucje, wykorzystywane już poprzednio w przetargach, jak np. pełnomocnictwo, czy wadium?
  • Czy zamawiający może wymagać zastosowania wyłącznie przepisów wystawianych przez polskich dostawców?
  • Czy środki komunikacji elektronicznej czeka dużo zmian w związku z wejściem w życie nowej ustawy PZP?
  • Dlaczego aukcje elektroniczne są tak mało wykorzystywane w zamówieniach publicznych?
  • Czy i w jaki sposób elektroniczne przetargi mogą przyczynić się do właściwego zabezpieczenia danych osobowych w przetargach?

Aby otrzymać dostęp do debaty, należy wypełnić elektroniczny formularz

W debacie udział wezmą eksperci:

  • Anna Serpina-Forkasiewicz - prawniczka, specjalizuje się w prawie zamówień publicznych, praktyczne doświadczenia zdobyła udzielając zamówień publicznych, potem przez wiele lat doradzając zamawiającym i wykonawcom, wielokrotnie reprezentowała strony przed KIO, współautorka portalu SmartPZP i prezeska PortalPZP, autorka artykułów branżowych i książek dot. zamówień publicznych.
  • Jacek Liput - Radca prawny; od kilkunastu lat wspiera zamawiających i wykonawców w przetargach publicznych, przetargach cywilnych, a także zamówieniach wojskowych oraz postępowaniach finansowanych ze środków Unii Europejskiej opartych o zasadę konkurencyjności; reprezentuje zamawiających i wykonawców przed Krajową Izbą Odwoławczą i sądami; zajmuje się również partnerstwem publiczno-prywatnym, zagadnieniami z zakresu pomocy publicznej, a także – szerzej – prawem gospodarczym, cywilnym i handlowym; aktualnie Szef Praktyki Prawa Zamówień Publicznych w kancelarii Gawroński & Partners, wcześniej przez 10 lat współpracował z jedną z największych międzynarodowych kancelarii prawnych oraz pracował jako prawnik wewnętrzny w globalnej firmie telekomunikacyjnej.
  • Michał Tabor - Od 2002 roku zajmuje się bezpieczeństwem informacji, wdrażaniem mechanizmów podpisu elektronicznego, systemów elektronicznej administracji oraz budowaniem systemów zarządzania bezpieczeństwem informacji. Autor wielu rozwiązań z zakresu uwierzytelnienia, podpisu elektronicznego i dokumentu elektronicznego funkcjonujących w Polsce, w szczególności autor szeroko stosowanego mechanizmu składania deklaracji podatkowych i Profilu Zaufanego ePUAP. Uczestniczył w procesie legislacji i wdrażania rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie identyfikacji elektronicznej i usług zaufania (eIDAS). Kierował zespołem odpowiedzialnym za przygotowanie projektu Krajowego Schematu Identyfikacji Elektronicznej, a także koncepcji węzła identyfikacji elektronicznej w Polsce. Członek Komitetu Technicznego ETSI zajmującego się standaryzacją mechanizmów podpisu elektronicznego.
Śr., 16 Gr. 2020 0 Komentarzy Dodane przez: Małgorzata Orłowska