Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Każda gmina musi mieć konta na ePUAP

Każda gmina musi mieć konta na ePUAP fotolia.pl

W związku z planowanym rozpoczęciem wdrożeń ZMOKU (aplikacji przeznaczonej do realizacji zadań z zakresu ewidencji ludności, dowodów osobistych i aktów stanu cywilnego), każda Gmina powinna posiadać konto dla Podmiotu Publicznego (PP) na elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej (ePUAP – www.epuap.gov.pl) oraz zainstalowaną Elektroniczną Skrzynkę Podawczą (ESP) - bezpłatną usługę udostępnioną na platformie ePUAP.

Instalacja Elektronicznej Skrzynki Podawczej jest niezbędna w celu umożliwienia obywatelom składania wniosków elektronicznych w zakresie spraw wynikających z ustawy o ewidencji ludności. Obywatele od dnia 1 stycznia 2012 roku będą mogli elektronicznie wypełniać i składać do właściwych urzędów następujące wnioski:

  • wniosek o sprawdzenie danych zawartych w Rejestrze PESEL,
  • wniosek o wymeldowanie z pobytu stałego,
  • wniosek o wymeldowanie z pobytu czasowego,
  • zgłoszenie wyjazdu poza granice RP,
  • zgłoszenie powrotu z wyjazdu czasowego poza granice RP.

Do 19 października gminy, które nie mają konta Podmiotu Publicznego (PP) na platformie ePUAP powinny złożyć wniosek.

Więcej informacji dostępnych jest na stronie www.mojdowod.pl

Czw., 13 Prn. 2011 0 Komentarzy Dodane przez: Barbara Łączna