Do północy 2 maja do Urzędów Skarbowych trafiło przez internet przeszło 950 tys. elektronicznych PITów. W ten sposób ponad 1,2 miliona podatników rozliczyło się przez internet (część zeznań to wspólne rozliczenie, stąd różnica w liczbach). Liczba ta obejmuje elektroniczne formularze PIT 28, 36, 36L, 37, 38, 39 oraz PIT 16, 16A i 19A, zarówno z kwalifikowanym podpisem, jak i bez niego. To prawie trzykrotnie więcej niż rok temu, kiedy tą drogą złożono 324 192 zeznań.
Na ten znakomity wynik złożyła się m.in. nowatorska kampania przeprowadzona przez resort finansów, promująca rozliczanie się on-line z urzędem skarbowym. Po raz pierwszy w działaniach promocyjnych Ministerstwo Finansów wykorzystało na wielką skalę narzędzia promocyjne.
W ramach akcji Szybki PIT utworzony został kanał Ministerstwa Finansów na portalu YouTube i profil na Facebook’u, gdzie w formie atrakcyjnych spotów wyjaśniano podatnikom, że warto złożyć zeznanie przez Internet. Przygotowane przez MF filmy obecne były także w telewizji. Spoty znalazły uznanie nie tylko w oczach internautów, ale także fachowców od reklamy – „Współmałżonek” zdobył nagrodę w prestiżowym konkursie Klubu Twórców Reklamy.
Oprócz tego została utworzona strona internetowa poświęcona akcji www.szybkipit.pl, gdzie zamieszczano informacje przydatne w wypełnianiu rocznego zeznania, a eksperci z Ministerstwa Finansów, stosując innowacyjne narzędzie – aplikację umożliwiającą zadawanie pytań - odpowiadali na wątpliwości podatników.
Większa popularność e-pitu to także efekt zwiększenia funkcjonalności systemu i wprowadzenia m.in. możliwości wspólnego rozliczenia małżonków bez zbędnych formalności oraz elektronicznej korekty deklaracji.
Jak dotychczas najwięcej deklaracji PIT wysłanych przez Internet bez podpisu elektronicznego wpłynęło w województwie mazowieckim, śląskim i małopolskim (odpowiednio ponad 161 tys., 107 tys. i 90 tys. zeznań, czyli 18, 12 i 10 proc. ogółu przesłanych).