Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

IV konferencja Finansów Publicznych: System (?) nadzoru i kontroli nad finansami komunalnymi w Polsce

IV konferencja Finansów Publicznych: System (?) nadzoru i kontroli nad finansami komunalnymi w Polsce fotolia.pl

Wolters Kluwer Polska wydawcy modułu LEX dla Samorządu Terytorialnego oraz Vademecum Głównego Księgowego Administracja zaprasza do udziału w IV konferencji Finansów Publicznych: "System (?) nadzoru i kontroli nad finansami komunalnymi w Polsce", która odbędzie się w dniach 10-12 października na Zamku Książ pod Wałbrzychem. Patronat nad tym wydarzeniem sprawuje m.in. Związek Powiatów Polskich oraz Dziennik Warto Wiedzieć.

Konferencja Finansów Publicznych to coroczne wydarzenie, w trakcie którego samorządowcy, skarbnicy, przedstawiciele regionalnych izb obrachunkowych, naukowcy dyskutują na temat ustroju i finansów samorządowych. Referaty i wystąpienia publikowane są corocznie w nr 1-2 „Finansów Komunalnych" miesięcznika wydawanego nakładem wydawnictwa Wolters Kluwer Polska.

W tym roku konferencja p.t. "System (?) nadzoru i kontroli nad finansami komunalnymi w Polsce" stanie się płaszczyzną do wymiany poglądów na temat ewoluującego od 1990 r. systemu nadzoru i kontroli nad samorządowymi osobami prawnymi, ze szczególnym uwzględnieniem finansów komunalnych.

Organizatorzy stawiają pod dyskusję kwestię zawartą w pytaniu - czy po 20. latach od uchwalenia ustawy o Regionalnych Izbach Obrachunkowych, będących specjalnymi organami nadzoru i kontroli nad finansami samorządowymi, a przewidzianych już w ustawie o samorządzie terytorialnym z 8 marca 1990 r. system nadzoru i kontroli nad samorządem można nadal uważać za spójny, racjonalny i efektywny, czy też doszło w tym czasie do jego osłabienia. A może należy postawić pytanie, czy to nadal jest w ogóle system, a nie zbiór przypadkowych, niespójnych i nieuporządkowanych części składowych? Przecież coraz częściej przedstawiciele samorządów skarżą się na wzrastającą liczbę kontroli przez instytucje, których podstawowe zadania ustawowe dotyczą innych, nie samorządowych, obszarów aktywności publicznej. Kontrolerzy tych instytucji często nie znają uwarunkowań prawnych i faktycznych w jakich działają samorządy, a ich interwencje kontrolne lub quasi nadzorcze dezorganizują im pracę.

Więcej informacji na stronie www.lex.pl/finansepubliczne

Niedz., 16 Wrz. 2012 0 Komentarzy Dodane przez: Rafał Rudka