Gmina Wiązowna ogłosiła – w trybie dialogu konkurencyjnego – postępowanie pod nazwą „Systemowa modernizacja i rozbudowa oświetlenia na terenie gminy Wiązowna w formule PPP”. Potencjalni partnerzy prywatni mogą składać wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu do 10 grudnia 2020 roku.
Opis projektu
Podstawowym założeniem projektu jest przeprowadzenie modernizacji i rozbudowy oświetlenia ulicznego na terenie gminy Wiązowna, obejmującego w szczególności:
- wymianę istniejących opraw oświetlenia ulicznego na nowoczesne energooszczędne lampy typu LED;
- budowę nowych opraw LED na istniejących słupach;
- budowę nowych słupów wraz z oprawami LED;
- wymianę wysięgników na istniejących słupach;
- montaż systemu sterowania oświetleniem oraz dostosowanie i włączenie do systemu istniejących opraw LED;
- wdrożenie i zarządzanie systemem sterowania oświetleniem w celu osiągnięcia efektu energetycznego polegającego na obniżeniu zużycia energii elektrycznej oraz kosztów z tym związanych.
Zakres rzeczowy projektu Zamawiający ujął w dwóch wariantach:
- Maksymalnym, obejmującym:
- wymianę 2057 istniejących opraw sodowych na oprawy LED;
- wymianę 1458 sztuk wysięgników na istniejących słupach;
- dostosowanie 705 istniejących opraw LED i włączenie do systemu sterowania oświetleniem;
- budowę 1865 opraw oraz słupów zgodnie z posiadaną dokumentacją projektową oraz programem funkcjonalno-użytkowym;
- zaprojektowanie oraz budowę lub wymianę 287 opraw oświetleniowych i słupów na terenach użyteczności publicznej zgodnie z PFU);
- wdrożenie inteligentnego systemu sterowania oświetleniem, utrzymanie i zarządzanie istniejącą, wybudowaną i zmodernizowaną infrastrukturą oświetleniową.
- Minimalnym, który obejmuje:
- wymianę 2000 istniejących opraw sodowych na oprawy LED;
- wymianę 1440 sztuk wysięgników na istniejących słupach;
- dostosowanie 690 istniejących opraw LED i włączenie do systemu sterowania oświetleniem;
- wdrożenie inteligentnego systemu sterowania oświetleniem, utrzymanie i zarządzanie istniejącą, i zmodernizowaną infrastrukturą oświetleniową.
Zakładany podział zadań i ryzyk
Jako punkt wyjścia do negocjacji w ramach dialogu konkurencyjnego Zamawiający przyjął podział zadań i ryzyk, według którego:
- Partner Prywatny zobowiązany będzie w szczególności do:
- zapewnienia finansowania niezbędnego do realizacji projektu;
- opracowania niezbędnej dokumentacji projektowej (w zakresie określonym w programie funkcjonalno-użytkowym) oraz uzyskania niezbędnych decyzji administracyjnych umożliwiających przeprowadzenie robót budowlanych;
- wykonania robót budowlanych – w zakresie określonym w dokumentacji projektowej, zgodnie z uzyskanymi decyzjami administracyjnymi,
- świadczenia usług eksploatacji wytworzonej infrastruktury na zasadach określonych w umowie o partnerstwie publiczno-prywatnym. - Podmiot Publiczny zobowiązany będzie w szczególności do:
- współdziałania z partnerem prywatnym na każdym etapie realizacji projektu;
- monitorowania rezultatów projektu i realizacji uprawnień kontrolnych;
- wypłaty wynagrodzenia, którego ostateczna wysokość będzie uzależniona od zapewnienia określonego standardu dostępności i efektywnego zarządzania systemem sterowania oświetlania (osiągnięcia określonych w ofercie oszczędności w zużyciu energii elektrycznej).
Wstępny harmonogram postępowania
Zamawiający na chwilę obecną przyjmuje poniższy harmonogram postępowania:
- Składanie wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu – grudzień 2020 r.
- Przeprowadzenie dialogu – grudzień 2020 r. - marzec 2021 r.
- Dokonanie wyboru najkorzystniejszej oferty – kwiecień 2021 r.
- Podpisanie umowy o PPP i rozpoczęcie realizacji Projektu – maj 2021 r.
Z dokumentacją postępowania można się zapoznać tutaj.