#Neuroróżnorodni wprowadzają realne zmiany. Na Pływalni miejskiej „WODNIK 2000” w Grodzisku Mazowieckim obowiązują tzw. ciche godziny. Wprowadzenie tej zmiany ma ułatwić życie osobom w spektrum autyzmu i ich rodzinom.
Wystartowała kampania społeczna #Neuroróżnorodni, której głównym celem jest podniesienie społecznej świadomości nt. spektrum autyzmu, w tym Zespołu Aspergera, ale także obalenie mitów związanych z neuroróżnorodnością i wprowadzenie realnych zmian.
– W badaniach czytamy, że 69% osób w spektrum autyzmu jest dyskryminowanych, a 86% badanych przyznaje, że nie zna miejsc dostosowanych do potrzeb osób w spektrum autyzmu. My to zmieniamy i razem z Ośrodkiem Sportu i Rekreacji Gminy Grodzisk Mazowiecki jako pierwsi w województwie mazowieckim i drudzy w Polsce wprowadzamy „ciche godziny” – mówi Karolina Roztocka, liderka kampanii społecznej Neuroróżnorodni.
Klienci Pływalni miejskiej WODNIK 2000 będą mogli skorzystać z obiektu podczas cichych godzin w każdą sobotę od 18:00 do 20:00 oraz w każdą niedzielę od 8:00 do 10:00.
- Zarówno w holu, jak i na płycie basenu zostanie wyłączona muzyka. Nie będą włączane także dysze wodne na małym basenie, co znacznie zmniejszy hałas – mówi Mariusz Smysło, Dyrektor OSiR Grodzisk Mazowiecki. Jesteśmy otwarci na zmiany i wychodzimy naprzeciw potrzebom mieszkańców w spektrum autyzmu, ale nie tylko, z tej zmiany skorzystają także osoby wrażliwe sensorycznie oraz wszyscy klienci pływalni, którzy cenią sobie ciszę i spokój – dodaje Mariusz Smysło.
Więcej o zmianach na Facebooku OSiR
Więcej o #Neuroróżnorodnych: sosenki.pl/neuroroznorodni.
Przewodnik po neuroróżnorodności dostępny tutaj
O kampanii społecznej
Kampania społeczna #Neuroróżnorodni realizowana przez Przedszkole SOSENKI z Grodziska Mazowieckiego pod Honorowym Patronatem Burmistrza Gminy Grodzisk Mazowiecki. Głównym celem jest podniesienie świadomości społecznej na temat spektrum autyzmu, w tym Zespołu Aspergera wśród lokalnej społeczności. Zadaniem #Neuroróżnorodnych jest wprowadzenie realnych zmian w gminie, które będą realizowane poprzez działania kampanii.
Źródło: IP