Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Centra powiadamiania ratunkowego częścią urzędów wojewódzkich

Centra powiadamiania ratunkowego częścią urzędów wojewódzkich fotolia.pl

Wbrew pierwotnym założeniom organizacji systemu powiadamiania ratunkowego zostanie on scentralizowany – tak przewiduje przedłożony do zaopiniowania przez Komisję Wspólną Rządu i Samorządu Terytorialnego projekt ustawy o systemie powiadamiania ratunkowego.

Ustawa zakłada, że obsługę zgłoszeń alarmowych (w szczególności dokonywanych za pośrednictwem numerów alarmowych 112, 997, 998 i 999) rozumianą jako odbiór zgłoszenia, zakwalifikowanie tego zgłoszenia i ewentualne skierowanie zgłoszenia do Policji, PSP, dyspozytora medycznego lub innego właściwego podmiotu, będzie realizowana poprzez centrum powiadamiania ratunkowego. Centrum takie będzie się znajdowało w strukturze urzędu wojewódzkiego i obejmowało swoim zasięgiem obszar województwa. Wojewoda może podjąć decyzję o zlokalizowaniu centrum w więcej niż jednej siedzibie – tworząc w ten sposób oddziały centrum.

W skład centrum będą wchodziły stanowiska obsługi zgłoszeń alarmowych kierowanych do poszczególnych numerów alarmowych. Na tych stanowiskach będą zatrudnieni operatorzy, którzy posiadają co najmniej średnie wykształcenie, posługują się co najmniej jednym językiem obcym w stopniu komunikatywnym, a także ukończą szkolenie i zdadzą egzamin złożony z części teoretycznej i praktycznej.

Zadania centrum mają być wykonywane przy wykorzystaniu systemu teleinformatycznego.

Projektodawcy twierdzą, że zaproponowany system jest optymalny zarówno pod względem poprawy obsługi zgłoszeń alarmowych, jak również ekonomizacji wydatków.

Sob., 9 Lt. 2013 0 Komentarzy Dodane przez: Grzegorz P. Kubalski