Do Senatu wpłynęła petycja, której autor postuluje wprowadzenie centralnego rejestru ofert pracy w samorządach.
W wykazie petycji izby wyższej znalazła petycja z dnia 11 września 2024 r. w sprawie podjęcia inicjatywy ustawodawczej dotyczącej zmiany ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych, poprzez dodanie przepisów wprowadzających jednolity i centralny rejestr o naborach do pracy w jednostkach samorządowych. Otrzymała ona numer P11-123/24.
Jak tłumaczy autor petycji do ustawy należy wprowadzić przepisy które tworzyłyby jednolity i centralny rejestr o naborach do pracy w jednostkach samorządowych takich jak np. urzędy gminy, urzędy miast czy starostwa oraz jednostkach im podległych takich jak np. Straż Miejska, szkoły czy biblioteki. Jednocześnie samorządy i jednostki im podległe miałyby obowiązek publikacji swoich ofert pracy w tym rejestrze.
Celem miałoby być ułatwienie osobom poszukującym pracy w różnych rejonach kraju pozyskiwania informacji o toczących się naborach w jednostkach samorządu terytorialnego oraz jednostkach im podległym. Według petytora zwiększyłoby to transparentność naborów oraz możliwość aplikowania do pracy osobom zainteresowanym pracą w samorządzie.
Petytor nie przedstawił szczegółów technicznych ani konkretnych rozwiązań prawnych ograniczając się do przedstawienia idei. Wystąpienie zostało skierowane do senackiej Komisji Petycji.