9 stycznia br. w gmachu sejmu odbyło się kolejne posiedzenie Komisji Cyfryzacji, Innowacyjności i Nowoczesnych Technologii. Posłowie zapoznali się m.in. i informacją Ministra Cyfryzacji o postępach w usuwaniu problemów powstałych podczas wdrażania systemu CEP. Minister Karol Okoński poinformował, że sytuacja nie jest łatwa, jednak przedstawiciele ministerstwa i innych podmiotów odpowiedzialnych za system na bieżąco reagują i wprowadzają poprawki.
W zaprezentowanym materiale wskazano, że statystycznie liczba problemów w porównaniu z pierwszym okresem wdrożenia istotnie spadła, a liczba procesów realizowanych za pomocą CEP jest porównywalna z liczbą procesów realizowanych w CEPiK 1.0. Minister zapewnił, że resort cyfryzacji, z pomocą samorządowców, stara się opanować trudną sytuację i zminimalizować negatywne skutki działania CEP.
Przedstawiciel Związku Powiatów Polskich przedstawił perspektywę urzędników - wprawdzie na wykresach i w liczbach przygotowanych przez ministerstwo sprawa nie wygląda dramatycznie, jednak należy zaznaczyć, że dzieje się to kosztem urzędników. To dzięki ich doświadczeniu i determinacji obywatele są w ogóle obsługiwani. Urzędnicy pracujący w wydziałach komunikacji nie mają wyboru - muszą mierzyć się z wadliwie działającym systemem i za jego pośrednictwem załatwiać sprawy z zakresu rejestracji pojazdów. Nie mają możliwości (prawnej ani faktycznej) ominięcia CEP. Statystyki ministerstwa są więc okupione dużym wysiłkiem i stresem pracowników wydziałów komunikacji.
Posłowie podziękowali za przedstawienie rzeczywistego stanu działania CEP. Ze zrozumieniem przyjęli słowa przedstawiciela ZPP i wyrazili słowa uznania dla pracy wydziałów komunikacji. Przewodniczący Komisji zapowiedział dalsze monitorowanie funkcjonowania systemu.