8 listopada br. odbyło się posiedzenie Zespołu ds. Społeczeństwa Informacyjnego. Podczas posiedzenia Zespół pochylił się nad projektem ustawy o zmianie ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne i ustawy o kontroli w administracji rządowej.
Do ustawy tej uwagi zgłosił Związek Powiatów Polskich. Dotyczyły one pytania jaki będzie status samorządowych jednostek budżetowych (czy będą one wyłączone tak jak JST czy jednak intencja projektodawców jest inna). W odpowiedzi uzyskaliśmy informację, że intencją projektodawcy jest wyłączenie obowiązków, o których mowa w art. 14 ust. 1a wobec wszystkich samorządowych jednostek organizacyjnych. Ponadto, uwzględniono naszą uwagę w zakresie wydłużenia terminu dostosowania do wymienionych w art. 10 obowiązków dla wszystkich samorządowych jednostek organizacyjnych.
Projekt ten uzyskał pozytywną opinię Zespołu.
W sprawach różnych Ministerstwo Cyfryzacji zwróciło się z prośbą o zgłaszanie przez samorządy, jeszcze na etapie konsultacji publicznych, uwag do Strategii Cyfryzacji Polski do 2035 r. Uwagi w tym zakresie można zgłaszać do 10 grudnia br.