Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Porządki w dyplomach

Tak jak przepisy prawa nakładają na ministra właściwego do spraw oświaty wydanie określonych rozporządzeń regulujących funkcjonowanie szkół powszechnych, tak przepisy te przyznają symetryczne uprawnienia ministrowi właściwemu do spraw kultury i dziedzictwa narodowego w doniesieniu do szkół artystycznych. Przepisy dotyczące obu wymienionych grup szkół powinny być odpowiednio sharmonizowane. W ramach takiej harmonizacji Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego opracował projekt rozporządzenia w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych publicznych szkół i placówek artystycznych.

Zaproponowane w nim zmiany – w stosunku do obowiązującego obecnie rozporządzenia Ministra Kultury z dnia 6 kwietnia 2005 roku – dotyczą w szczególności:

  1. odstąpienia od określania warunków i trybu wydawania oraz wzorów świadectw i innych druków szkolnych wydawanych przez dotychczasowe licea sztuk plastycznych, licea muzyczne i szkoły baletowe, ponieważ wskazane typy szkół nie funkcjonują już w systemie szkół artystycznych;
  2. wprowadzenia przepisu określającego, jakie dane powinny być zawarte w ewidencji wydawanych przez szkoły artystyczne świadectw i innych druków szkolnych. Ewidencja ta ma zawierać: imię (imiona) i nazwisko, numer PESEL ucznia albo absolwenta, numer wydanego dokumentu, datę odbioru dokumentu oraz podpis ucznia albo absolwenta;
  3. wprowadzenie możliwości wystawienia przez szkołę artystyczną kształcącą także w zakresie ogólnokształcącym, uczniowi, który uzyskał z obowiązkowych zajęć ogólnokształcących wymaganą średnią ocen oraz co najmniej bardzo dobrą ocenę zachowania, poświadczenia spełniania, w zakresie obowiązkowych zajęć ogólnokształcących oraz zachowania, wymagań określonych przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania w zakresie uzyskania promocji z wyróżnieniem lub ukończenia szkoły z wyróżnieniem. Wprowadzenie tego typu dokumentu pozwala na udokumentowanie przez ucznia, który z rożnych przyczyn zaprzestaje nauki w szkole artystycznej kształcącej także w zakresie przedmiotów ogólnokształcących, bardzo dobrych wyników w nauce w zakresie tych przedmiotów;
  4. wprowadzenia możliwości wpisywania na świadectwie nazwy szkoły, zgodnie z nazwą ustaloną w statucie szkoły;
  5. wprowadzenia uregulowania dotyczącego sposobu wskazania na świadectwach lub w dyplomach oraz w arkuszach ocen, adnotacji o poziomie nauczania języka obcego nowożytnego, w przypadku szkoły artystycznej prowadzącej także kształcenie w zakresie przedmiotów ogólnokształcących.

Projekt ma być opiniowany na najbliższym posiedzeniu Zespołu ds. Edukacji, Kultury i Sportu Komisji Wspólnej.

Śr., 15 Czrw. 2011 0 Komentarzy Dodane przez: Grzegorz P. Kubalski