Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Zmiany w zasadach działania poradni psychologiczno-pedagogicznych

Zmiany w zasadach działania poradni psychologiczno-pedagogicznych fotolia.pl

Nowelizacja rozporządzenia w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych, w tym publicznych poradni specjalistycznych polega na dookreśleniu zadania poradni psychologiczno-pedagogicznych polegającego na organizowaniu i prowadzeniu wspomagania przedszkoli, szkół i  placówek w zakresie realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych.

Proponuje się, aby od dnia 1 stycznia 2016 r., do zadań poradni psychologiczno-pedagogicznych należało organizowanie i prowadzenie ww. wspomagania przedszkoli, szkół i placówek wyłącznie w zakresie wynikającym ze specyfiki pracy poradni.

Zadanie to będzie, tak jak dotychczas, realizowane z uwzględnieniem: kierunków polityki oświatowej państwa oraz zmian wprowadzanych w systemie oświaty, wymagań stawianych przedszkolom, szkołom i placówkom, których spełnianie jest badane w procesie ewaluacji zewnętrznej, zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 21a ust. 3 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, realizacji podstaw programowych, rozpoznawania potrzeb dzieci i młodzieży oraz indywidualizacji procesu nauczania i wychowania, wyników
i wniosków z nadzoru pedagogicznego, wyników egzaminów i sprawdzianów, o których mowa w art. 3 pkt 21–21c ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty oraz innych potrzeb wskazanych przez przedszkola, szkoły i placówki.

W projekcie rozporządzenia przewidziano również zmiany o charakterze redakcyjno-legislacyjnym, które wynikają z nowelizacji ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, dokonanej ustawą z dnia 20 lutego 2015 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 357). Zmiany te polegają na zmianie odesłań do właściwych przepisów ustawy o systemie oświaty (§ 1 projektu rozporządzenia w zakresie dotyczącym § 10 ust. 1 pkt 2 i 5) oraz na dostosowaniu dotychczasowego brzmienia przepisu rozporządzenia do znowelizowanej ustawy (§ 1 projektu rozporządzenia w zakresie dotyczącym § 10 ust. 1 pkt 1).

Zgodnie z § 22 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych, w tym publicznych poradni specjalistycznych, organizowanie i prowadzenie wspomagania przedszkoli, szkół i placówek przez poradnie psychologiczno-pedagogiczne stanie się zadaniem obowiązkowym z dniem 1 stycznia 2016 r., proponuje się zatem, aby projektowane rozporządzenie weszło w życie w tym samym dniu tj. z dniem 1 stycznia 2016 r.

Projekt rozporządzenia będzie przedmiotem obrad sierpniowego posiedzenia Zespołu ds. Edukacji, Kultury i Sportu KWRiST.

Pt., 14 Sp. 2015 0 Komentarzy Dodane przez: Katarzyna Liszka-Michałka